Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgstal på webshops i Danmark - hvordan ser de ud?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er i gang med at starte en webshop der sælger tøj. I den forbindelse er jeg ved at regne ud, hvordan forretningen teoretisk skal se ud, hvis den skal køre rundt. Det virker dog til at være nærmest umuligt (i hvert fald med mine Google-evner) at finde historier om andre tøj-webshops, om hvor mange varer de sælger, hvad deres fortjenester er, hvilke udgifter de har til reklamer, løn, mv.

Eftersom det er min første webshop, er jeg nødt til at have sådanne tal, for at have nogle pejlemærker og for at teste om det kan lade sig gøre at ramme disse. Ellers kan jeg drifte mig selv ihjel, indtil jeg en dag indser at det er en urealistisk forretning.

Hvor mange varer kan en typisk dansk tøjwebshop sælge per måned? Hvad er realistisk at opnå?
Hvad er forholdet mellem indkøbspris og salgspris? 
Hvad er lageromkostninger?
Hvad er marketingomkostninger per vare?
Hvad er lønomkostninger?
Hvor mange penge går der som regel til forskellige "kasser" fra salget af én vare? (f.eks. et cirkeldiagram med forskellige udgifter i %).

Og meget meget mere. Hvis jeg skulle starte en webshop i USA ville det være nemt at finde sådanne tal, og så forsøge at ramme disse. Men det synes nærmest umuligt for mig i vores lille land.

Har i kloge Amino'er nogle inputs her? Hvordan gør i, når i skal udregne teoretisk profitabilitet? 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)