Jeg har en aftale med et forsikringsselskab vedr. forsikringsrådgivning (salg) for dem. Imidlertid er stemningen skiftet og vilkårene er ændret, så al fairness er forsvundet. Derfor har jeg opsagt aftalen, og skal egentlig fortsætte i 3 måneder med at sælge forsikringer for dem, efter at jeg har opsagt aftalen her i juli. At sælge uden motovation, er dog noget nær umuligt, så jeg er åben for forslag, så jeg kan komme videre. Her er de vigtigste klausuler: 22. MISLIGHOLDELSE OG ANSVAR 22.1. Hvis en Part vil gøre gældende, at der foreligger misligholdelse ved den andens 22.2. Hvis en Part har misligholdt sine forpligtelser i henhold til Aftalen, og den 22.3. Ingen af Parterne er forpligtede til at afvente afhjælpning, hvis der er tale om Aftalen, eller et konkursdekret vedrørende <mit firma>hvor kurator ikke vælger at 22.4. Såfremt en Part har misligholdt sine forpligtelser i henhold til Aftalen, har den 22.5. Parterne er ikke ansvarlige over for hinanden for driftstab, avancetab eller andre 22.6. Såfremt <mit firma> i) påbegynder markedsføring eller udbud af konkurrerende 22.7. Såfremt <mit firma>ved ophør af Aftalen kontakter Kunder eller flytter Kunder til nyt *** 28. IKRAFTTRÆDEN, VARIGHED OG OPSIGELSE 28.1. Aftalen træder i kraft den 01.05.2020 og løber indtil den 01.05.2025, hvorefter 28.2. Parterne er enige om at indlede forhandlinger om forlængelse af Aftalen senest 6 28.3. <forsikringsselskab> kan i en periode på 6 [seks] måneder beregnet fra Aftalens ikrafttrædelsestidspunkt opsige Aftalen med 14 dages skriftligt varsel, derefter 28.4. Såfremt <forsikringsselskab> eller <mit firma> opsiger Aftalen, er <forsikringsselskab>berettiget til straks at lukke <mit firma> 28.5. <mit firma> kan opsige Aftalen med 3 måneders skriftligt varsel til udgangen af en 28.6. Ovenstående frister finder ikke anvendelse ved væsentlig misligholdelse. I 28.7. Såfremt Aftalen opsiges, uanset årsagen hertil, er <mit firma> ikke berettiget til nogen 28.8. Ved opsigelse eller ophævelse er <mit firma> forpligtet til hurtigt og loyalt at overdrage |
som du skriver i din signatur "Nu kan det snart være nok..... ;o)" så tror jeg det er mere end nok med den lange aftale, og hvis nogen herinde vil påtage sig noget der bare minder om seriøst juridisk rådgivning ud fra den beretning du kommer med
Den siger jo intet andet end du synes fairness er forsvundet og stemningen skiftet og det kan man jo ikke hoppe ud af en aftale på
Eneste jeg kan sige - efter trods alt at have læst er, at jeg næppe tror de vil gøre meget ud af at fastholde dig i 3 mdr - måske bare være glade du slutter omgående - men jo givet kræve, at alle sager overdrages loyalt og ordentligt og måske - at du så ikke må tage andet arbejde i den periode - i alle fald for tilsvarende opdragsgivere/kunder - men du beskriver jo INTET om, at du har talt med din chef, søgt løsninger, undersøgt hvordan DE ser på at du vil ud omgående, og det er jo klart første skridt
OM de så kan kræve erstatning, kan jeg slet ikke med den lange tekst afgøre - tror det næppe.
Det er jo ikke et sted der fremover vil give dig og din virksomhed de store positive referencer med på vejen, men det er måske også ligemeget - ellers er det altid klogt at finde løsninger og få lukket døren uden at smække med den
vh John Hannover