Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af varer købt til opfyldning hos kunde?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 20
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at skrive min første faktura på xx timers udført rengøringsarbejde. Oveni hatten skal jeg så fakturere diverse toiletpapir, sæbe, sprit som jeg har til opgave at fylde op med hos kunden.

Umiddelbart har jeg ikke købt disse varer for at bogføre dem i mit varelager, men i stedet var min plan blot at have lavet et udlæg for så at opkræve det udlæg når jeg fakturerer for rengøringsarbejdet.

Men nu hvor jeg skal fakturere for disse effekter, så er jeg i tvivl om hvilken konto jeg bogfører under for et varesalg ligesom mine rengøringstimer er det jo ikke.

Mon en venlig sjæl vil hjælpe mig? Og tro mig, jeg ligger ikke på den lade side, jeg kæmper en brav kamp for at sætte mig ind i bogførings kunst; jeg bruger Dinero og har investeret i diverse bøger, men lige denne her kan jeg ikke greje.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten køber du i eget navn med bon eller faktura til dig selv - og så bogfører du som køb og siden som salg til kunden
eller
Du køber i din kundes navn med bon/faktura til kundens navn og bogfører som udlæg med det fulde beløb (køb og moms samlet på konto uden moms) og kunden fører så hele beløbet tilbage til dig og har selv momsfradrag - men du skal så have købt i kundens navn. Det med alm køb og faktura kan være lettest

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)