Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SummaSummarum

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Haha, vi vil desværre aldrig få svar om jeg ville kunne have klaret det. Nu får jeg ofte de opgaver, som mange andre har givet op over. Så hvis du igen har en opgave, som din over-over-nørd ikke kan klare, så spørg mig. Jeg er computernes Dr. House - bare med en del mere samvittighed og empati, og uden stok.

Albert, du bliver gemt i "den sorte bog", hvis jeg må pga GDPR.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, meget gerne :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Haha, meget gerne :)

Men lige en ting mere:

Når SS har været på harddisken een gang, og den formatteres og ikke kommer på igen indenfor 14 dage, så er løbet jo kørt?

Den kan du nok heller ikke knække?

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke sat mig ind i SummaSummarum.
Men programmet er skrevet i en tid hvor licenser stort set blev styret lokalt, så jeg tænker at det er muligt (og dermed at jeg kan) at få det hele op at køre igen.
Tog din over-over-nørd en kopi af harddisken inden geninstallation?

Albert

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
Tog din over-over-nørd en kopi af harddisken inden geninstallation?

Nej, kopi/backup af SS.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Og tog han også en kopi af registreringsdatabasen? Uden den er kopi/backup ikke komplet, hvis formålet er at genoprette systemet uden tilbagerulning. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps.

Som det er idag, så skal jeg geninstallere hver gang jeg skal bruge SS, så derfor backup efter hver ændring. Og efter geninstallering så kommer alle tidligere fakturaer, ordre osv, uden at indlæse en sikkerhedskopi. Jeg tager blot en kopi for en sikkerhedsskyld.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder meget brugeruvenlig, sådan et program. Har lidt svært ved at forestille mig at programmet er bedre end alle andre. Men igen, det er dig der afgør hvad der virker for dig :)
Hvis jeg var dig, og jeg ville insistere på at bruge SummaSummarum, så ville jeg finde en varig løsning frem for at geninstallere programmet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:
Hvis jeg var dig, og jeg ville insistere på at bruge SummaSummarum, så ville jeg finde en varig løsning frem for at geninstallere programme
det virker vel til at være det Pythonrap også søger

Programmet er bygget, så det lægger sig i reg base ved første installation og man har så 14 dage til at begynde at bruge det og der skaber programmet sin database fil

Er man ikke gået i gang indenfor de 14 dages periode, så låser programmet

I "gamle dage" mens det var supportet - var der dels mulighed for at få tilsende en låse op kode fysisk, dels var programmet online sådan at forstå, at man kunne indstaste sit kundenummer og CVR og så låstes programmet op - online. Idag hvor det ikke supportes, har man ikke samme muligheder, men som Pythonrap beskrev det, så starter programmet jo pænt ved installationen, blot kan det ikke finde hvor den database der indeholder det hele ligger.

Den skal han enten skabe under egenskaber (programmet gør det selv) eller pege på, hvis databasen ligger der i forvejen Skabes en ny, så er det systemsikkerhedskopi der skal indlæses, den vil så lægge alt det gamle i samme database som programmet lige har skabt ved - egenskaber - database  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, det giver så mening. Tak for det, John.
Så tænker jeg at man skal tage en kopi af sit register inden installation, installere programmet og så tage en kopi igen, for at sammenligne.
Eller på en anden måde finde ud af hvad der bliver ændret. Og så se om ændringen kan modificeres sådan at den altid tror at programmet lige er installeret.
Og hvad med at snyde systemet: sæt dato på pc'en tilbage til installationsdatoen, start programmet, og sæt dato tilbage (for ikke at lave fakturaer på en tidligere dato)?

Albert

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)