Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank - hvem skal man vælge?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har siden 2002 drevet en personligt ejet IT virksomhed i Århus området, hvor jeg gennem de sidste ca. 1/2 - 3/4 år har investeret store ressourcer i et software system der muliggør at man som IT administrator kan foretage sig praktisk talt alt på en hvilken som helst computer uanset hvor den står i verden - så længe man ikke skal bruge en skruetrækker !

Jeg har fået forhånds tilkendegivelse fra 6 "garanterede" organisationer (1 multinational virksomhed, 2 kommuner og 3 store uddannelses institutioner) der MEGET gerne vil teste systemet med henblik på et eventuelt køb og har yderligere ca. 20 organisationer der gerne vil teste det for måske at overveje at investerer i systemet med henblik på måske at købe det!

Faktisk har jeg allerede solgt systemet til en mindre organisation, der har 5 forskellige geografiske lokaliteter i Danmark!

Systemet, der har nogle MEGET unikke features i forhold til ALLE konkurrenter på markedet , er nu lige ved at være klar, men jeg har også "strikken" mig langt ud finansielt, og har nu brug for en del støtte fra en bank over en periode på ca. 4 - 6 måneder .

Desværre har jeg fra starten gjort en meget stor fejl, nemlig at jeg ikke har fået adskilt min privat økonomi fra min erhvervs økonomi, og det er jeg faktisk ret utilfreds med at min bank rådgiver (som jeg for øvrigt aldrig rigtigt har brudt mig om), fra en af de to store banker, ikke hverken rådede mig til eller insisterede på da jeg gik i gang .

Nu står jeg så ved en skillevej, hvor der SKAL rettes op på den situation, og mit spørgsmål i fora er:

Hvilken bank bør man gå til hvis man vil have en erhvervsrådgiver der har forstand på software og IT forretning?

Mine erfaringer med min egen bank er desværre at de ikke har rådgivere der har forstand på denne branche og det virker som om at de mere eller mindre kun er interesseret i at have med mellemstore til større virksomheder at gøre - noget jeg selv regner med at blive i løbet af 1 - 2 år, men altså ikke er endnu!Jeg kan desværre heller ikke spørge min revisor, for han er for ca. 2 måneder siden "forsvundet fra jordens overflade" (skulle nok fra starten have brugt et af de anerkendte revisions selskaber, men det gjorde jeg altså bare ikke) !

En mulighed er naturligvis at man får en investor ind over, men da det tager tid og situationen er akut, er der formodentligt ikke tid til det nu!

Jeg håber at nogen kan give et godt råd!
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Min erfaring er at alle banker er nogenlunde ens og at det hele drejer sig om den rådgiver du har.
Min gamle finansiel controller Jimmy Tranemose er netop startet som erhversrådgiver i Sparekassen Sjælland i Holbæk og ham går du ikke galt i byen med.

Hils ham fra mig

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)