Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping ind og ud af EU

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Obskur:
Kunde i Holland bestiller et produkt til 350 kr. på webshop i Danmark.
- Webshop lægger ordre på produkt hos dropshippingfirma i Norge.
- Det norske firma har varen opbevaret i Holland og leverer produktet fra Holland til Holland.

vi må udgå fra varen ligger på almindeligt lager i Holland og ikke på et frilager hvortil den er kommet fra uden for EU og endnu ikke fortoldet. Ligger den på almindeligt lager i Holland er den fortoldet, og så er der ikke yderligere told ved levering i EU - der mangler så ingen told -den er betalt

Så er der leveringen . Hvis den sker fra Holland, så kan du ikke fakturere fra Danmark - og den der sender må ikke sende momsfrit til den hollandske kunde

Så må det:

Enten være den i Holland der sender der også er leverandøren og fakturerer kunden - og evt giver dig x% provision, men så skal varen jo være bestilt der

Eller - du skal være momsregistreret i Holland, så du kan fakturere med hollandsk moms

Eneste form for dropshipping der fungerer let - er hvis du har shop og salg i DK og leverer i DK fra leverandør indenfor EU - Al cross-border handel er mere kompliceret - uanset inden for eller uden for EU faktisk

Meget mere i LINK HER OM DROPSHIPPING

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
vi må udgå fra varen ligger på almindeligt lager i Holland og ikke på et frilager hvortil den er kommet fra uden for EU og endnu ikke fortoldet. Ligger den på almindeligt lager i Holland er den fortoldet, og så er der ikke yderligere told ved levering i EU - der mangler så ingen told -den er betalt

Fin info, ikke specielt relevant da det er oplyst at varen er produceret i Holland.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
vi må udgå fra varen ligger på almindeligt lager i Holland og ikke på et frilager hvortil den er kommet fra uden for EU og endnu ikke fortoldet. Ligger den på almindeligt lager i Holland er den fortoldet, og så er der ikke yderligere told ved levering i EU - der mangler så ingen told -den er betalt

Fin info, ikke specielt relevant da det er oplyst at varen er produceret i Holland.

hvor ser du at den er produceret i Holland - det kan jeg da godt ha overset - men jeg kunne kun at webshoppen i Danmark bestiller varen hos dropshipper i Norge og at det norske firma har varen opbevaret i Holland - og nu leverer fra Holland til Holland. Når jeg giver begge forhold - er det fordi jeg ikke kan se om den kan være produceret i Norge - men jo så givet fortoldet da den kom til Holland, med mindre den er på frilager - og når den så leveres fra Holland til Holland så skal der være hollandsk moms på = trådstarter skal være hollandsk momsregistreret

vh John H

Dette var hvad jeg kunne læse, men det kan stå andet sted i tråden:

Kunde i Holland bestiller et produkt til 350 kr. på webshop i Danmark.
- Webshop lægger ordre på produkt hos dropshippingfirma i Norge.
- Det norske firma har varen opbevaret i Holland og leverer produktet fra Holland til Holland

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Obskur Skrevet 13-11-2020 kl. 15:11

 

Det kan der være noget om. Mit nuværende dropshippingsetup er inden for EU, men vil gerne skifte til et andet. Så er i gang med at undersøge nu.
Varen er produceret i det land den bliver sendt fra. I det her tilfælde er det Holland.
Tak for svaret.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)