Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt likviditet i mellem egne virksomheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har i dag et driftsselskab, hvori jeg har sparet nogle penge sammen. Selskabet ejes af mit Holding.

Samtidig er jeg i gang med at stifte et nyt selskab, som mit Holding skal eje 50% af.

Hvordan flytter jeg penge fra mit driftsselskab til mit Holding og videre til det nye selskab?
Skal det foregå som lån i begge steps eller er der andre muligheder? Jeg vil gerne undgå at mit Holding og det nye selskab skal betale renter af pengene.

Tak :-)

Mvh Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Med mindre du kan anvende regler om udbytte fra drift op til holding - så er der jo kun lån og det kan du kun gøre med markedsrente lovmæssigt - Herefter er operationen fra holding til det nu selskab vel, at holding er med til at stifte det med 50% af anparterne som holding jo indbetaler som ny kapital som bekræftes via EOS osv - så der er jo ikke lån men penge der bruges som indskud til stiftelse.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Enig i det John skriver. Foruden mulighederne for ordinært udbytte og ekstraordinært udbytte kan der også sagtens være noget sambeskatning hvor dit holdingselskab med en vis sandsynlighed kan have et tilgodehavende hos dit driftsselskab. Ellers er det nu ret enkelt med et lån selv om der skal beregnes renter.

vh Steffen

 

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svar.

Jeg er heller ikke så bekymret for kompleksiteten, det er mere det at vi gerne vi beholde så meget likviditet i det nye investeringsselskab og derfor helst ikke vil betale renter, som jo alligevel er til os selv.

Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Den ny startkapital som vores 2 Holding selskaber indbetaler til det nye investeringsselskab kan vel ikke være mere end de DKK 40.000, inden det bliver til et lån eller hvad??

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan man sagtens. Man kan stifte til overkurs - hvor de 40.000 bogføres som selskabskapital og resten som 'Overkurs ved emission'.

vh Steffen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Moseby:

Tak for svar John.

Den ny startkapital som vores 2 Holding selskaber indbetaler til det nye investeringsselskab kan vel ikke være mere end de DKK 40.000, inden det bliver til et lån eller hvad??

sagtens - enten ved overkurs, eller du kan stifte med et højere beløb direkte hvis alle stiftere ønsker det. Du kan godt stifte et ApS med f.eks 80.000 kr i kapital

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)