Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte penge mellem dansk og spansk firma - Spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står i den situation at jeg et relativt velfungerende enkeltmandsvirksomhed i Danmark, og jeg har fået stor interesse for at investere i boliger i Spanien. 
I den forbindelse har jeg oprettet et spansk S.L selskab, som jeg investere i boligerne igennem. 

Mit store spørgsmål er nu, kan jeg rykke pengene fra mit enkeltmandsvirksomhed til mit spanske firma, før jeg betaler skat

EKSEMPEL: Jeg sender en modtager betaling på en faktura på 100.000kr i mit danske selskab, derefter overfører jeg 80.000kr til mit spanske firma. 
Skal jeg betale skat af pengene inden at jeg sender dem? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

JPTM:

Hej Amino!

Jeg står i den situation at jeg et relativt velfungerende enkeltmandsvirksomhed i Danmark, og jeg har fået stor interesse for at investere i boliger i Spanien. 
I den forbindelse har jeg oprettet et spansk S.L selskab, som jeg investere i boligerne igennem. 

Mit store spørgsmål er nu, kan jeg rykke pengene fra mit enkeltmandsvirksomhed til mit spanske firma, før jeg betaler skat? 

EKSEMPEL: Jeg sender en modtager betaling på en faktura på 100.000kr i mit danske selskab, derefter overfører jeg 80.000kr til mit spanske firma. 
Skal jeg betale skat af pengene inden at jeg sender dem? 

ja det vil du alt andet lig skulle - hvad du hæver i din enkeltmands har ingen betydning for skat. Du bør undersøge hvordan du beskattes i dit S.L. selskab når du bor i DK - du kan have en del at gøre med skat i Spanien og Danmark og jeg mener ikke vi har dobbeltbeskatningsaftale med spanien

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)