Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra kina og told afregning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 252
Fra  Lashes.dk - Alt indenfor øjenvipper Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har bestilt varer for 2000 usd fra kina, jeg har aps virksomhed og er importregistreret. mit spørgsmål er så hvordan jeg angiver told til skat? fragten står fedex for, og jeg vil gerne gøre brug af sikkerhedsstillelse, er der noget jeg skal være opmærksom på andet end at leverandør skal skrive DK+cvr nummer på pakken? skal invoice også være i pakken eller hvordan afregner man told med skat i denne situation?

Fra Særslev 5471 Søndersø
Tilmeldt 12. Jun 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa ja Kopi af faktura og kopi af overførsel af penge som skal sidde i plastlomme på pakken,

toldafregning ordner fedex som du så betaler når pakken afleveres sådan var det i januar da jeg modtog en maskine fra  kina

Men normalt tjekker Fedex om alle papirer er i orden for ellers går pakken retur

hilsen Bent

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

tboy:
jeg vil gerne gøre brug af sikkerhedsstillelse

Det afhænger jo helt af om du valgte sikkerhedsstillelsesordningen da du blev moms reg.  

CVR nummer på pakken er ret ligegylding, da varen bliver indfortoldet får ankomst til DK.  Det vigtige er at du sikre dig at, FedEx bruger den korrekte varekode, ved  indfortolder.  Det vigtige også at dit firma navn og evt. CVR nr. fremgår af fakturaen.

Selve tolden opkræves af Skat den efterfølgende måned.

I øvrigt skal du være opmærksom på at de vare du importere overholder evt. EU regler med hensyn til sikkerhed / miljø .... osv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)