Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan vi(som dansk firma) få Swish handel til vores svenske webshop

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Smile

Vi er dansk ejet og har en svensk webshop Regovs.se i Sverige (Regovs,dk i DK)

Vi har brug for at kunne modtage betaliger via Swish (som er mobilepay i Sverige) 

Vi sælger i SEK - har svensk kontonummer i Danske Bank-SE og svensk momsnummer. Vi Bruger Quickpay.

Så vidt vi kan se er eneste hindring pt. at vi ikke er svenskere....! Det vil sige vi har ikke et svensk personnummer.

Kan det virkelig passe?

Er der nogen der har en løsning på problemet?

Venlig hilsen Olav / Regovs.dk  

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg tror ikke at det Swish strander på at i ikke har svenske personnumre.

Når i allerede har svensk firmakonto, så bør i kontakte Danskebank i Sverige. Eftersom Swish blot er en overbygning på jeres firmakonto, så bor der ikke være problemer. Bemærk jeg skriver bør ;-)

Se de 4 screenshots (se nedefra). Swish har tilsyneladende samarbejde med Danskebank i Sverige.

Fra Viborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sirene

Tak for indlæg.

Jo pt. strander det på at vi ikke er svenske statsborgere - desværre...

Vi er rigtig langt i tilmeldingsprocessen og skal blot have Swish certifikatet aktiveret - det kan man kun hvis man har svensk personnummer eller svensk bankID (hvilket kræver et svensk personnummer)...

Så desværre Swish er pt. kun for svenskere...

VH Olav Regovs.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du har fået et standard svar fra en som ikke ved bedre.

I Sverige er man desværre nødt til at "læse på" og få fat i den rigtige person for at få ting udført.

Jeg tror mao. godt at jeres virksomhed kan få Swish uden at et af ledelsens medlemmer qua sin svenske personnummer har et bankID.

Har i været i kontakt med Swish?

En hurtig Googling gav mig dette resultet: https://coolpay.com/helpdesk/betalingsmetoder/swish/ (denne betalingsgateway udbyder nævner ikke bankID som krav for at få Swish).

Fra Viborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - 

Jeg kender godt vejledningen og den er desværre ikke nogen hjælp.

Vedr. pkt. 6: CSR skal nu uploades til Swish, hvorefter du vil få udleveret et certifikat.

Man kan kun få lov til at uploade CSR til Swish ved at logge på Swish med et svensk personnummer eller bankID. Og da vi ikke har det, kan vi ikke få udleveret certifikatet.

Så nej, jeg tror desværre at løsningen pt. er at søge om svensk statsborgerskab.

Ang. kontakt til Swish bliver der blot henvist til vores svenske bank(danske bank sverige) som har svært ved at pege på en løsning.

VH Olav / Regovs.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke svensk statsborgerskab for at få et svensk personnummer.

Det kan nok også blive svært for dig at få et svensk personnummer uden at bo i Sverige.

Hvis det er adgangsgivende til et bankID, så er det nok nemmere for dig at få et svensk samordningsnummer (personnummer light): https://www.skatteverket.se/privat/internationellt/bosattutomlands/samordningsnummer.4.53a97fe91163dfce2da80001279.html

 

Fra Viborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen - da jeg ikke bor i Sverige og ikke skal betale personskat i Sverige kan jeg heller ikke så samordningsnummer. Så nej der er vist ingen løsning på problemet pt. 

Vh Olav / Regovs.dk

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Swedbank, som er en af initiativtagerne til Swish skriver at bankID ikke er nødvendig for at modtage betalinger igennem Swish.

At oprette en bankkonto er ikke blevet nemmere og specielt ikke i et land hvor man hverkan bor eller har et nationalt personnummer.

Men det afhænger kun af en selv om man lykkes eller ej. Held og lykke.

Tilmeldt 1. Jun 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke at det Swish strander på at i ikke har svenske personnumre.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)