Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i lejligheder

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
 
Jeg går og pusler med ideen om investering i lejligheder (ikke hele ejendomme - endnu) i Københavnsområdet.
Altså hvor man køber en lejlighed, får den sat i stand og videresælger den, eller alternativt udlejer den.
 
Er der nogen der her har nogle erfaringer de vil øse ud af, hvordan man kommer igang, kapitalfremskaffelse og -behov, etc.?
 
Det er ikke sikkert at I er interesseret i at lægge alle jeres fifs ud til offentligt skue, så I er meget velkomne til at sende mig en privat besked.
 
På forhånd tak!

Mvh.
Thomas :)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne give dig nogle gode råd. Ejendomsinvesteringer er min store interesse plus en væsentlig
indtægtskilde.
Det du skal fokuserer på er at man tjener pengene ved købet. Det gælder om at finde en sælger der er villig til at afhænde sin ejendom til under den reele værdi. Eller at kunne se nogle uudnyttede muligheder i ejendommen. Et rigtigt godt område er at ændre status på en ejendom. F.eks. fra erhverv til bolig.
 
Det tager tid at lærer at spotte de gode handler. Som ejendomsmarkedet er p.t. med et meget lille udbud og en spor efterspørgsel er det endnu sværere - men de gode køb er der... det gælder bare om at vide hvor man skal lede efter dem.
Tvangsauktioner kan være en mulighed. Men i øjeblikket er der et historisk lavt antal ejendomme der ryger på tvang. Derfor er denne mulighed begrænset. Dødsboer er typisk motiverede sælgere... et antal arvinge der hurtigst muligt vil have en ejendom realiseret og pga. boafgiften er det ikke så afgørende at opnå den højeste salgspris som at få fundet en køber hurtigt.
Et andet godt råd er at finde sig en god bankmand. Den rigtige bankmand kan være en kilde til utroligt mange gode oplysninger.
 
JH
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det nemmeste er jo nok at belåne sin friværdi til udbetalingen...

Hvis du ikke har den store kapital, bliver du nok nødt til at købe af gangen og sælge den, inden der er råd gtil den næste og så langsomt opbygge en formue, så du kan investere i flere lejligheder af gangen!
 
/Brian
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt på samme bølgelængde som JH

Bemærk at i københavnsområdet er det næsten umuligt at købe noget og derefter
udleje den så der kommer et positivt cashflow ud af det...
 
Så din strategi skal være på plads fra start - og i københavnsområdet er det for mig at se "ind-ud" investeringer man skal fokusere på....
 
Altså billigt ind og gøre noget ved ejendommen så værdien øges og derefter skyde lejligheden af igen....
 
Udlejningsejendomme er i de sidste par år steget mere rent procentvis end lejligheder!!!
Derfor er  det slet ikke nu man skal ind på det marked. Køber man nu og får det finansieret på almindelige vilkår kan det måske give en forrentning på 1-2%...
 
Kan du en eller anden form for håndværk?
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 4:03:58 PM Forfatter: DanishInvestor
Kan du en eller anden form for håndværk?

Hvis du ikke selv kan lave alt eller det meste, så tror jeg at de 1-2% afkast er væk meget hurtigt...

Tilmeldt 26. Jul 05
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. et eksempel med at købe en lejlighed i København og så fikse badeværelse og køkken, og så sælge videre, det er der ingen penge i?

Jeg ville skulle hyre håndværkere til det.
 
Er der iøvrigt nogen tommelfingerregel om at når man sætter køkken istand for eks. kr. 50.000,- så stiger værdien med kr. 300.000,-?
 
Mvh.
Thomas :)
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 4:15:34 PM Forfatter: ThomasT
Er der iøvrigt nogen tommelfingerregel om at når man sætter køkken istand for eks. kr. 50.000,- så stiger værdien med kr. 300.000,-?
 
Jeg mener at kunne huske en tommelfinger regel der siger - værdien stiger med ca. 1/3 af det beløb du investerer... Husk på prisstigningerne p.t. har sjældent noget med stand at gøre - det er baseret på manglende udbud og nye lånemuligheder plus god makroøkonomi.
 
JH
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/13/2006 4:03:58 PM Forfatter: DanishInvestor
Udlejningsejendomme er i de sidste par år steget mere rent procentvis end lejligheder!!!
Derfor er  det slet ikke nu man skal ind på det marked. Køber man nu og får det finansieret på almindelige vilkår kan det måske give en forrentning på 1-2%...

Udlejningsejendomme er jo et vidt begreb - forrentningen er meget forskellig alt efter hvor man er i landet. Grundlæggende kan man vel sige... jo mere urbaniseret - jo mindre forrentning...
Jeg vil give dig ret i at p.t. er det MEGET svært at finde en attraktiv boligudlejningsejendom i Århus el. Kbh.
Men noget jeg synes er en overset lækkerbidsken er udlejede erhvervsejerlejligheder - jeg har p.t. kig på et butikslokale som har en forrentningspct. på 8 ... plus afskrivningsmuligheder. Desuden er der god likviditet i momspligtige lejemål - da man kan opkræve moms for et halvt år inden det skal afregnes med Skat.
Naturligvis kan det være en dyr affære at få et erhvervslokale genudlejet - men jeg vurderer at den risiko er dækket fuldt ind ved den højere forrentning.
 
JH
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej JH

 

Jeg har sendt PM til dig.

Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes kun en tommelfingerregel: i et stigende marked stiger alt, i et faldende marked falder alt.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)