Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisions ansatte?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Vil høre om der er nogle der kan give mig et svar på følgende spørgsmål. Jeg er medejer af en virksomhed der beskæftiger sig med booking af musik til spillesteder, festivaler, skolefester og diverse arrangementer.
 
Vi har planer om at deltids-ansætte 2-3 bookere på provision. Men hvad er reglerne? Hvis en booker eksempelvis i morgen booker 10 jobs til en pris af 10.000 kr, altså alt i alt 100.000! Koncerterne ligger først til efteråret, skal han først have sin løn der, eller skal hans provision udbetales til d. 1?
 
Håber der er nogle der kan hjælpe mig ;-)    

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er kontraktbestemt...

Hvis aftalen er, at det først er når kunden har betalt, så er det først der. Det er jo afhængig af hvornår I betragter et salg for at være et salg. I har desuden også ret til bonds; at tilbageholde et hvis beløb som sikkerhed, i tilfælde af at noget skulle gå galt.  

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for hjælpen... Skulle lige være sikker, og er især det med at kunne tilbageholde en hvis garanti!

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom I naturligvis kun får fat i de dygtigste og mest seriøse bookere, er I nødt til at sikre jer mod "fusentaster", som kunne finde på at bookke en masse falske jobs, som så tilfældigvis blev aflyst umiddelbart efter, at provisionen var udbetalt.

Omvendt er det ikke særlig attraktivt at knokle en vis legmesdel ud af en vis beklædningsdel for så at blive honoreret for det om ½ år - hvis jeres firma har likviditet til det.......
 
Derfor tror jeg, I må finde en "mindelig ordning", hvor I deler risikoen på en måde, så ingen har noget ud af mistede arrangementer.
 
mvh Hans
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)