Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Odrebekræftelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er sikkert blevet spurgt før, men var det noget med at det blev ændret for nogen tid siden. Må man bruge en ordrebekræftelse i regnskabet?

Problemet er, at jeg modtager ordrebekræftelser på det jeg køber, men tit ingen kvittering. Det samme gælder ansatte der laver udlæg. De vedlægger kun ordrebekræftelser og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal tackle det, kan ikke sidde og ringe rundt til alle og bede om kvitteringer.

Hvordan er de regler?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ordrebekræftelsen skal i så fald være udformet, så den dækker alle samme krav som faktura - med CVR, moms og alt (eller under 3000 kr kassebon men er der mange er der risiko for forkastelse afhængig af karakter) Hvis ikke, så vil som minimum momsfradraget mistes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar. Jeg må nok sige jeg finder det upraktisk at man ikke modtager kvittering for sit køb når købet er gennemført, men det har nok noget at gøre med pengene ikke må trækkes før pakken er sendt.
Jeg skal bare lige finde ud af hvordan jeg gør det rent praktisk ved køb, når man ikke modtager kvitteringen samtidig med bogføringen, det er sikkert nemt for revisorer, men jeg er ked af ikke at kunne gøre tingene færdigt samtidigt.
Tak for svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)