Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræves der forsikring for et ApS uden ansatte? Kan en forsikring dække gammel skade?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)
Har to spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:

1. spørgsmål:
Jeg skal til at lave en webshop og skal derfor snart registrere en ApS virksomhed.
Der bliver ingen ansatte. Det er kun mig (ejeren) der skal lave noget i virksomheden.
Det bliver mest arbejde ved computeren og så at pakke ordrer selvfølgelig.
Jeg vil bare høre om det er lovpligtigt at have arbejdsskadeforsikring eller andre forsikringer, for et ApS i nævnte tilfælde?

2. spørgsmål:
Jeg har de sidste par år haft lidt ondt i nakken pga. for meget arbejde ved computeren (i en enkeltmandsvirksomhed jeg har). Jeg har dog hidtil ingen forsikringer haft hverken privat eller i min virksomhed (ved det er dumt).
Her på det seneste er nakkesmerterne blevet meget slemt så nu vil jeg snart til en fysioterapeut for at få det fikset.
Hvis svaret til 1. spørgsmål er "ja", og jeg alligevel skal have tegnet en forsikring indenfor de næste par dage, vil det så være smart at vente med at gå til fysioterapeut til efter forsikringen er tegnet, for at se om forsikringen vil dække udgifterne til fysioterapeuten?
Eller er det umuligt at finde et forsikringsselskab som vil dække disse udgifter?
Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men jeg aner intet om hvordan det fungerer.
Man skulle jo mene at de ikke vil dække når skaden skyldes noget arbejde fra før forsikringen, blev tegnet, men vil bare være sikker.
Hvis de ikke vil dække, vil det så også betyde at ALT der har at gøre med min nakke, ikke kan blive dækket af en forsikring nogensinde igen?
Eller skal jeg kun lige betale for første omgang af fysioterapi nu her og hvis jeg så får fikset nakken fuldstændig, så vil eventuelle fremtidige skader i nakken være dækket som normalt (altså hvis der opstår skader længere ude i fremtiden pga. arbejde som er foregået, efter forsikringen blev tegnet)?

Jeg ønsker selvfølgelig at alt forløber på lovlig vis, men tænkte jeg bare lige ville høre hvordan landet ligger, fordi jeg ikke ved noget om reglerne omkring det.

Håber I kan hjælpe :) mange tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46543
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JegErIværksæt:
Der bliver ingen ansatte. Det er kun mig (ejeren) der skal lave noget i virksomheden.

Det bliver mest arbejde ved computeren og så at pakke ordrer selvfølgelig.
Jeg vil bare høre om det er lovpligtigt at have arbejdsskadeforsikring eller andre forsikringer, for et ApS i nævnte tilfælde?



Ja arbejdsskadeforsikring er lovpligt for direktøren i selskabet (sådan en skal der jo være) så et klart JA her


JegErIværksæt:
Hvis svaret til 1. spørgsmål er "ja", og jeg alligevel skal have tegnet en forsikring indenfor de næste par dage, vil det så være smart at vente med at gå til fysioterapeut til efter forsikringen er tegnet, for at se om forsikringen vil dække udgifterne til fysioterapeuten?
Eller er det umuligt at finde et forsikringsselskab som vil dække disse udgifter?
Det lyder måske som et dumt spørgsmål, men jeg aner intet om hvordan det fungerer.
 

Du skal jo fortælle behandleren, at det er noget der har varet xx tid og dermed startet før din nye ansættelse - men mange ville vente og se - lovligt vil det ikke være at fortie skaden er fra tidl

Her vil man måske så også se tilbage i tid - hvordan du så var forsikret som evt ansat og berettiget (det kunne du jo så også være nu - det er samme forsikring for ansatte og ejere)
https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/05/arbejdsskade-forsikring-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
JegErIværksæt:
Man skulle jo mene at de ikke vil dække når skaden skyldes noget arbejde fra før forsikringen, blev tegnet


Det er korrekt. De vil naturligvis ikke betale for noget som du ikke har forsikret dig mod tidligere. Ellers ville man jo kunne købe og opsige forsikringer på kryds og på tværs - alt efter hvornår man har brug for dem.

Hvis jeg brækker min ryg har en méngrad på 30%, så kan jeg jo ikke bare ringe til alle forsikringer i Danmark og få dem til, at tilkende mig en erstatning.

Jeg ved godt, at du skriver, at du ikke ved meget om det - men altså...
Tilmeldt 8. Feb 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for svar begge to :)

Jeg får fat i en fysioterapeut og får fikset nakken for egen regning.

Og så tegner jeg en arbejdsskadeforsikring så snart jeg registrerer mit ApS.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)