Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning i enkeltmandsvirksomhed - udbetaling til ejer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har købt noget domæneværk for et par hundrede kr. til min virksomhed. Jeg har betalt fra min private konto, og bogført på mellemregning i Dinero.

Der står ingen penge på firmakontoen (jeg udbetaler altid til min private konto, når jeg får penge ind for foredrag), så jeg kan ikke udbetale udlægget til mig selv, medmindre jeg indskyder penge fra privatkontoen.

Det er jo lidt bøvlet, så er det et krav ift. skat etc., at jeg udbetaler udlægget til mig selv? Eller er det helt fint, at jeg bare har det registreret på mellemregningen?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det er fint det står på mellemregningen - går ud fra du ikke har en erhvervskonto siden du bruger din private konto til foredrags indtægter. Banken kan lukke/spærre den konto, hvis de mener det er erhverv på privat konto  men du kan sagtens have alt over mellemregning - blot giver det et meget vanskeligere regnskab og gennemgang ved skat, hvis du ikke har en dedikeret konto som udelukkende passer med dine indtægter og udgifter og derfor kan afstemmes - så risiko for forkastet regnskab kan findes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)