Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Sammen med en anden ejer jeg et holdingselskab. Dette holdingselskab ejer et momsregistreret selskab (ApS) - lad os kalde det drift. For en måned siden blev den aller første faktura (nogensinde) sendt, og vi har lige modtaget pengene. Beløbet er 50% af det samlede beløb. De resterende 50% får vi ved opgavens afslutning. Det er forresten en virksomhed fra UK, som vi har handlet med, så der er ikke pålagt moms.

Mit spørgsmål er følgende, fordi jeg er helt grøn på det her: hvordan takler vi det med skatten? Der er noget med acontoskat, men vi vil egentlig bare overføre det eksakte skattemæssige beløb med det samme, så vi ikke skal tænke på det senere. Hvordan? Igen, jeg har ingen erfaringer, så skær det gerne ud i pap. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal I tage stilling til om der er sambeskatning ved at et holding har bestemmende indflydelse på drift - og få det på plads - ellers er der jo kun skat i det drift i er medejere af.

Så skal I sikre en super ejeraftale når I er flere, det er langt vigtigst her fra start IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: ApS eller IVS og I/S ejer aftale (johnhannover.blogspot.com) 

Nå - tilbage til skatten - I kan indbetale acontoskat rate 1 og 2 ved at logge på skat.dk og angive det - men det giver slet ikke mening hele tiden at ændre hver gang man får en ordre og en faktura. Ellers får I bare noget gebyr

Har I faktureret alt så er moms samlet på fakturadato uanset 2 betalinger (momsangivelse rubrik C forudsat det ikke er en ydelser der anvendes i DK) - og med mindre der fremgår noget med en forpligtelse I har ind i 2023, så er hele indtægten også skattepligtig i 2022 

I burde nok tage lidt tid med en revisor  - eller måske smide små penge efter e-bog eller paperback til deling, om ApS https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke I skal starte på f.eks. https://virksomhedsguiden.dk/content/temaer/ivaerksaetteri/ og så finde nogen der vil gå det lidt grundigt igennem sammen med jer face-to-face?

Og mit bedste råd er at tage alt det formelle ret alvorligt, for det er både dyrt og tidskrævende hvis I kommer forkert igang med årsrapporter og selskabsskat og så skal have rettet op på det bagefter.

vh Steffen 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)