Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inspiration til sikker mail med kommuner

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg har i min virksomhed ofte brug for at sende og modtage emails og dokumenter med personfølsomme oplysninger med især kommuner og skoler.

Hvordan har I løst dette?

Jeg kan forstå, at Office 365 påstår, at deres mail er tilstrækkeligt krypteret til sikker mail, men dækker det mon også dette tilfælde? Og også, når man tilgår det i skyen? 

Indtil videre skriver vi over eboks/virk.dk, men det er ofte at kommuner beder mig om en emailadresse, og i de tilfælde kan jeg ikke lige komme med nogen :-/

mange hilsener

Morten

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Datatilsynets krav om kryptering er end-to-end kryptering med minimum TLS 1.2 og det kan du fint sætte op på din Office 365 så den kun håndterer connections med minimum TLS 1.2

Det er dog ikke sikkert at kommunerne anerkender det som "sikkert nok" i forhold til deres informationssikkerhedspolitik, som oftest skal efterleves af eksterne leverandører - men det ved de selv mere om, flere kommuner kræver kryptering af selve mailen og ikke kun overførslen.

Jeg har, engang, lavet en lille artikel om mulighederne for kryptering af mails, herunder også et par muligheder i i Office 365, der kan du sikkert finde lidt inspiration.

Hth
/Brian.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)