Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af kursafvigelser på mikrotransaktioner

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Lucas - Hosting4Real:

Siger din konto f.eks at du havde 4893.39 USD d. 31-12-2021, så ved du, at du har 32129.02 DKK den dato. Hvis dit regnskabsprogram siger du har 30495.10 DKK (grundet generelt lavere kurs gennem hele 2021), så skal du lave en korrektion på 1633.92 DKK for at beløbet stemmer.


Dit "0" tal er relativt, hvis kontoen går i nul, er det bare nemmere at se forskellen.



Hvor ville jeg i dette eksempel finde tallet 30495.10 DKK? Er det en status på en konto, som systemet kender, eller hvor kommer tallet fra?

Jeg er ny ud i regnskabsprogrammer, da jeg hidtil blot har ført simpelt regnskab i Excel (hobbyvirksomhed). Lige nu undersøger jeg Dinero som en mulighed, men jeg synes at savne muligheder for f.eks. at registrere en indtægt i en anden valuta - systemet forlanger at få betalingen registreret i DKK, den dag det betales i den fremmede valuta. Hvilket regnskabsprogram anvender du, der tillader dig at registrere indtægter i forskellige valuta?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører løbende i DKK og så siger den at der på den konto du har som USD konto SKULLE der nu være 30.495,10 (det er det som den konto jo viser)
Når du så tager dine USD fra kontoen så siger den måske ved omregning 31/12 at der er 32.129.02 hvis du veksler og forskellen 1633,92 er så kursgevinst

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)