Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret eller ej?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jeg har i mange år bygget en hobby op, som jeg er meget glad for. Jeg laver filmarbejde, hvor jeg både optager og klipper filmene, og så laver jeg samtidig også hjemmesider og programmere programmer til mac og pc. jeg er igennem de sidse par måneder begyndt at få flere og flere opgaver syntes jeg. Det skal lige siges at jeg har et fuldtidsarbejde i en Radio/TV butik hvor jeg er ansat som elev, så alt mit hobby arbejde er om aftenen og på mine fridage. Jeg er i øjeblikket igang med at tage en erhvervsøkonomi C ved siden af arbejdet som jeg afslutter om 3 måneder. Indtil videre har jeg skrevet det hele ind på min selvangivelse, det jeg har tjent, og ført det end en konto i banken. Mit spørgsmål er nu om det ville være en fordel at lade mig registere? så jeg får et cvr nummer og det hele. Må jeg oprette et firma når jeg er ansat som elev? jeg bor i øjeblikket i lejlighed, og ved ikke om der er regler for om man må oprette firma der? Det er begrænset hvad jeg har af indtægter, men noget kommer jeg jo op på. Og er det så en fordel at lade sig registere eller skal jeg stadig føre det på selvangivelsen? mvh Mads R.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du må godt oprette CVR.nr., såfremt du er over 18 år.

Virksomhed fra din lejligheds adresse. Check lejekontrkat/planafdeling kommunen.

Såfremt din omsætning er under 50k set løbende over en 12 måneders periode behøver du ikke registreres.

Over 50 k, så skal du registreres.

Du kan dog godt registrere dig frivilligt uanset omsætning.

Hvis du har en del udgifter, kan du trækkes købsmomsen fra. Salget skal så også momses

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ja, se at blive rigtig registreret, jeg kan kun se fordele ved det.

Personligt vil jeg ikke bruge folk, som ikke har er CVR-nr. dem jeg har "mødt" har lavet deres ting sort, og så står jeg uden faktura og kan få problemer for det. Det er selvfølgelig hårdt at skære folk over én på den måde; men da det er gratis at blive registreret og der ikker er løbende udgifter med det, så ser jeg det som det mindste man kan gøre. hvis man ønsker at være seriøs.

Vedr. din elevplads, så burde der ikke være noget tilhindre for det, men kig din ansættelseskontrakt igennem for at se, om du er omfattet af en obskur klausul. Hvis du er, så tal med ejeren/øverste chef inden du registrerer dig.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
hej igen

Nu har jeg kigget min kontrakt igennem og der står intet om at det skulle forhindre mig i at starte, men jeg vil nu alligevel spørge min chef når jeg kommer tilbage efter min påskeferie, så vi ikke bliver uvenner over noget. Også så han er sikker på jeg ikke er ude på at blive en konkurrent til ham.

Og så tror jeg da jeg vil tage springet og oprette det rigtig, har nemlig brugt rigtig meget tid på at tænke over det det sidste års tid, om man skulle oprette det rigtig. Det der skræmmer mig mest er det med de regnskaber. Jeg er jo som nævnt igang med at læse erhvervsøkonomi, så ved jo hvad der skal afleveres og får også kun 10 og 12 taller i faget, men på en måde skræmmer det mig alligevel.

mvh MadsR

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Igen

Så har jeg undersøgt om jeg må drive virksomhed her hvor jeg bor, og det er der ingen problemer i, og min chef har også sagt god for det når jeg kun arbejder med det på deltid, altså i weekender og når jeg har fri. Så langt så godt.

Jeg har også fået strikket en forretninsplan sammen, selvom den jo faktisk var lavet. Og jeg har snakket med banken, og jeg får oprettet en konto til det dernede. Så det er også iorden nu.

Så jeg mangler faktisk kun at registere det nu, og jeg vil bruge den online registering der er, men mit spørgsmål går på hvilken branche jeg skal gøre det i. Jeg vil jo primært sidde og lave film, og det branche nummer har jeg fundet. Men jeg laver jo også hjemmesider, og syntes ikke rigtig jeg kan finde et nummer for det, måske søger jeg under noget forkert, men måske kan i hjælpe mig?

mvh MadsR

PS: Tusind tak for et fedt forum, der virkelig har hjulpet mig igennem alle de spørgsmål har, super fedt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Så brug nummeret for film som hovedaktivitet!

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen

Jeg behøver ikke skrive at jeg laver hjemmesider, som bibranche så?

For så er det jo fint nok. Tak for hjælpen.

mvh MadsR

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Branche oplysningerne bruges af Danmarks Statistisk til at se, hvad vi danskere tjener penge på. Det har altså ingen interessant betydning for dig selv, medmindre det er meget vigtigt for din egen opfattelse af dig.

Nej du skal ikke tage bibrance. Du skal have over 200.000 kr. i omsætning/overskud, og det skal være en væsentlig del procentmæssigt, for at DS mener man skal have bibranche.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Mange tak for det :) så blev jeg også klogere i dag.

mvh Mads

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej dav Ville da bare lige informere om at jeg har modtaget betaling for den første regning jeg har sendt fra min egen virksomhed... Nøj det er en dejlig fornemmelse jeg har i maven nu :) Og igen tak for jeres mange råd her på siden, det er en meget stor hjælp. Med venlig hilsen Mads
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)