Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forældet sag hos skat

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for det jeg vil undersøge dine links nærmere det vil altid være et forsøg hver ja.

Nej mit firma blev ikke erklæret konkurs af skat. For og gøre en lang historie kort så gik jeg ned med svær angst og depression efter en længere kontrakt jeg slap ud af, jeg mistede en masse penge da bygherre aldrig betalte mig og jeg betalte alle mine udgifter efter retsager og hjælp fra advokater.

Da jeg blev syg stoppede jeg alt aktivitet i firmaet og søgte hjælp hos kommunen blev erklæret ikke arbejdsdygtig hos lægen. Trods det valgte kommunen og påstå jeg ikke kunne få hjælp før jeg lukkede mit firma dog er jeg ikke sikker på det er korrekt men jeg var desperat og lukkede firmaet frivilligt hvorefter de ville hjælpe mig. Jeg fik så desværre forkert hjælp jeg fik ikke de dagpenge jeg havde ret til og det ramte sammen med jeg skulle betale ejendomsskat og kom bagud. 3 måneder senere fik jeg ret hos kommunen og betalt med tilbagevirkende kraft det beløb de havde nægtet mig i første omgang som til dels var årsag til jeg ikke kunne betale basale regninger. Og de gjorde jeg alligevel ikke kunne fortsætte mit firma hvis jeg blev rask (havde masser kunder).
Kom måske lidt fra pointen men skat tog derefter mit hus igennem tvangsauktion for 15.000kr jeg skyldte i ejendomsskatter.
Havde ingen gæld eller lån i huset heller det var betalt helt ud ved køb uden banklån.

Den eneste grund til jeg faktisk indså den var helt gal er pga skat ville stille sikkerhed på 600.000kr for og arbejde igen som enkeltmandsfirma, efterfølgende har jeg fundet gælden hos gældstyrelsen men det hele er absolut uoverskueligt eller har været det med 20 forskellige debitorer og 15 fogedsager osv osv at skat blev gemt til sidst, til efter det hele var nogenlunde iorden. Men det var jo så bare en kæmpe fejl.
Jeg troede den var sat i 0 eller i bero eller hvordan jeg skal formulere det så jeg senere havde mulighed for og kunne rette det. Det var sådan jeg forstod det dengang jeg ringede til skat men det kan jeg ikke dokumentere.
Jeg ville også tro det regnskab jeg lavede i samarbejde med kommunens gældsrådgiver dengang blev indberettet men det blev det ikke og jeg blev hjemløs midt i det hele.
Fik bolig 2 år efter jeg havde boet alverdens steder og på venners sofaer. Der blev ikke tilbudt andet end vandrehjem eller steder for hjemløse og sådan er jeg jo ikke. Har aldrig modtaget kontanthjælp eller lign jeg er uddannet som 19 årig og har arbejdet siden så hele min verden ramlede da jeg fik tilbudt valget mellem en bænk udenfor eller et hjemløse hjem ved narkomanerne. Det var ikke skat der blev tænkt over 🙂

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Ashlan:
Det er satme op af bakke og skal nu stille 600.000kr i sikkerhed for og arbejde igen 🤣

Ja, men betingelsen for at kræve sikkerhed er jo blandt andet, at man inden for 5 år har påført staten ved eksempelvis konkurs - et tab på mere end 50.000 kr. De 5 år må jo snart været gået og så kan SKAT ikke opretholde det krav.

Tilmeldt 17. May 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er rigtigt men så vidt jeg kunne forstå ville det blive fornyet? Ellers er der snart gået 5 år ja men jeg har jo ikke tabt staten noget heller over 50.000kr hvis noget så mener jeg jeg har penge til rådighed da jeg mistede langt mere end jeg omsatte og greb til egne lommer.
Det var bare den generalle årsag til jeg opdagede den var helt gal. Tænkte jeg ville prøve og starte igen og se det hele an og kunderne ringer allerede men regnede ikke med og skulle stille sikkerhed så det selvfølgelig ikke en mulighed.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved kan de ikke forlænge de 5 år med yderligere t år. Det kan jeg ikke se at loven giver mulighed for. Og jo din  restance er jo på mere end 50K. Det er den de ser på. 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)