Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved køb og salg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg sad lige med en tanke. Måske et dumt spørgsmål vil nogen mene. Må jeg fx godt købe MacBook via en privat på fx DBA eller Facebook Markedplace og så sælge den gennem en virksomhed ud til private? 

Og hvad med garantien? den private har måske købt computeren igennem fx Elgiganten. Så er det vel den nye virksomhed, der sælger produktet, som står for garantien eller hvordan? 

Tusind tak for jeres tid - God aften 

mvh

Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mart392b:
Jeg sad lige med en tanke. Måske et dumt spørgsmål vil nogen mene. Må jeg fx godt købe MacBook via en privat på fx DBA eller Facebook Markedplace og så sælge den gennem en virksomhed ud til private? 
ja - evt brug brugtmoms -dokumenter sælger og maskinen så de kan identificeres (pas på hælervarer)  Handler du kun brugt som hoved branche, skal du have polititilladelse for brugtvare handel og føre kosterbog mm

mart392b:
Og hvad med garantien? den private har måske købt computeren igennem fx Elgiganten. Så er det vel den nye virksomhed, der sælger produktet, som står for garantien eller hvordan? 

ja hvis en virksomhed køber en computer - af en privat -eller en anden - og sælger den videre, så er det den seneste virksomhed der har reklamationsret mm på sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

tusind tak for svar! 

Hvad hvis der udelukkende er tale om produkter, som aldrig har været i brug. Der er rigtig mange som sælger varer, der aldrig har været i brug. Er det samme regler eller? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis fra private ja - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Jul 15
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - Tusind tak 

Rigtig god aften :) 

Mvh 

Martin 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)