Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelse af udenlandsk arbejdskraft (uden for EU)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Nu har jeg efter lidt aktivitet i mit nye virksomhed, endelig fundet lidt succes, og skal til at ansætte min første ansatte.

Da jeg har brug for en specifik niche programmør som efter stor søgen ikke har kunne finde indenfor landets grænser. Har jeg valgt en kandidat fra Indien som jeg meget gerne vil ansat her i Danmark, i 3-6 måneders tid. Jeg ved at processen er en del mere besværlig. Men da ansættelsen er så kort som den er, er det overhovedet muligt? jeg kan ikke finde noget information om der er en grænse for længden på ansættelsen, og da jeg ringede til SIRI, ventede jeg over 1 time før jeg gav op. Jeg ved godt jeg at jeg kan køre det remote osv, men vil i opstartsfasen meget gerne have den ansatte fysisk til stede. Så ville høre om nogle af jer erfaringer med kortere ansættelser af udenlandsk arbejdskraft? Om det overhovedet er muligt eller noget jeg skal skyde en hvid pil efter? 

Find de bedste sko priser på Skohylden

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er intet problem i at ansætte en fra et 3.land (lande udenfor EU) dog skal kravet til minimumsløn være opfyldt. Mig bekendt er der ingen undtagelser for korttidsansættelse. 

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige svaret. Er helt med på at jeg skal overholde de gældne regler, inklusiv om at lønnen skal være svarende til danske forhold. Min forvirring er mere om jeg må lave korte ansættelse på 3-6 måneder. 

Find de bedste sko priser på Skohylden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)