Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overført til Alibaba i forkert valuta

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,
Jeg er ved en fejl kommet til at overføre i USD i stedet for EUR til Alibaba via T/T payment på deres side.

Alibaba siger, at de ikke kan modtage pengene eller hjælpe med at finde beløbet - og at jeg selv har ansvaret for at få min bank til at “recall”.
Min bank har vendt retur og sagt, at de har forsøgt, men ikke kan gøre mere og derfor lukker sagen.

Jeg overførte den 3 august. Nogle der har oplevet noget lignende - og med løsningsforslag?

Dbh.
Kristian
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Når både din bank og modtager har afvist at kunne hjælpe, kan du ikke gøre meget andet end at vente og håbe på at pengene er strandet et eller andet sted i systemet og kommer retur på et eller andet tidspunkt af sig selv.

Alternativt kan du prøve at kontakte en advokat i det land Alibaba holder til, men du skal forvente at det kan blive dyrt og kan tage flere år at prøve at få pengene igen. Politiet i det pågældende land kan måske hjælpe, hvis der er foregået noget ulovligt, men du kommer næppe langt den vej uden en lokal advokat.

Hvis det er et lille beløb, så afskriv dem som lærepenge.

Edit:

Du kan også prøve at få en leder / højere support niveau hos Alibaba til at kigge på din sag. De har trods alt 245.000 ansatte, så mon ikke der sker en fejl i ny og næ.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Din bank må som minimum kunne spore pengene frem til deres korrespondance bank, bed din bank om alle relevante oplysninger, så du har dem. korrespondance banken må være en bank i et Euro land.   Hvilken bank skulle du overføre pengene til?  Hvor stort et beløb er der tale om?  

Normalt vil modtager banken bare veksle pengene til den korrekte valuta.  

Tilmeldt 23. Aug 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Overførslen er er 9.785 USD (skulle have været euro).

Min bank har kontaktet JP Morgan, som skriver nedenstående.

We have recived following answer:

PLEASE BE ADVISED THAT WE HAVE TRIED TO CONTACT
CREDIT PARTY ON SEVERAL OCCASSIONS REQUESTING
RETURN OF FUNDS. AS OF TODAY WE HAVE NOT RECEIVED
ANY RESPONSE. WE KINDLY RECOMMEND THAT YOU CONTACT
THEM DIRECTLY IF MATTER REMAINS OUTSTANDING. IN
THE EVENT THEY SUBSEQUENTLY CONTACT US, WE WILL
ADVISE YOU ACCORDINGLY.


For mig lyder det helt vanvittigt at 72.000kr bare skulle forsvinde på en eller anden ventekonto.
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlinepoulsen:
For mig lyder det helt vanvittigt at 72.000kr bare skulle forsvinde på en eller anden ventekonto.

Nu er Alibaba en stor virksomhed som modtager mange indbetalinger. De benytter sikkert automatisk bankafstemning og bogfører manuelt de beløb som deres software ikke kan genkende. Det vil ikke overraske mig hvis deres manuelle bankafstemning er en måned eller mere bagefter. Og at deres support medarbejdere ikke kan se beløbet før det bliver bogført.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlinepoulsen:
For mig lyder det helt vanvittigt at 72.000kr bare skulle forsvinde på en eller anden ventekonto

forsvundet er de næppe, men internationale bankoverførsler kan involvere op til 4 forskellige banker, så sagen kan hurtigt blive ret så kompliceret.  Du må spørge din bank eller JP Morgan hvilken bank JP. Morgen hvem har overført pengene til. 

Hvilken bank skulle du overføre pengene til?  

Tilmeldt 23. Aug 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
De er overført til JP MORGAN i Luxembourg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

En hver fejl i wire transfer navn, adresse eller valuta, vil ofte efterlade det hele i limbo i mange uger.  Morgan i Luxemburg er som jeg nu forstår modtagerbank for alibaba men videresender så til kinasælgeren, Den bank må morgan kende, men det er ikke det samme som, at de kan få et svar fra den bank i Kina?

 Som Karsten skriver, er det ikke sikkert, at modtager opdager pengene og fejlen før om måske 1 måned, når deres auto system ikke kan håndtere den, og de så ikke kan afstemme

Jeg er enig i, at 70 t ikke bare skal kunne forsvinde i systemer - problemet er nok mest hvornår det opdages i den kinesiske modtager bank eller - hos kunden når denne engang ikke kan afstemme

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 22
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Når du overføre til Alibabas bank i Luxembourg - så skal pengene videresendes til leverandøren i Kina.
Problemet er så her, at Alibaba ikke kan finde/matche indbetalingen fordi, at den er overført i en forkert valuta.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Onlinepoulsen:
t Alibaba ikke kan finde/matche indbetalingen fordi, at den er overført i en forkert valuta.

Det kan du jo selv  hjælpe med til, hvis du får alle transfer oplysninger fra J.P. Morgan.  Forstår ikke hvorfor du ikke kontakter J.P. Morgan?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)