Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU-indkomstgrænsen og Corona støttepakke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er studerende på SU og ejer en enekeltmandsvirksomhed, som der desværre ikke har meget aktivitet længere. Dog har der tidligere været meget aktivitet i virksomheden. Sagen er at jeg har fået en Corona støttepakke på 69.000 kroner, hvilket betyder at der virka er et overskud i virksomheden på omtrent 60.000 i år. 

Ved siden af studiet har jeg et job hvori jeg tjener cirka 10.000 kroner om måneden hvilket placerer mig tæt på grænsen for hvor meget man må tjene og få SU samtidigt. Mit spørgsmål er dertil om i har nogle forslag til hvad der skal gøres med de 60.000 så jeg ikke får frataget min SU.

Bør jeg overføre det hele til min pension?

Kan man parkere pengene i et Aps så de ikke behøver blive udbetalt? 

Har i en ide om hvad man kan gøre? 

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan betale til pension men om sU beregnes på indkomst inden pension, og det derfor ikke hjælper, ved jeg ikke. Du kan også anvende VSO hvor kun hvninger taler i SU men det vil nok kræve revisorhjælp http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html  hvis det var for 2021 vil det vist være for sent nu 

Du kan ikke parkere nogett i et ApS som er modtaget i enkeltmands nej

Det er vel en indtægt som alle andre og ja - de påvirker SU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål ang. su og virksomhed, John. Vil det påvirke ens su hvis man er ejer af et aps uden at tage udbytte ud?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det mener jeg da ikke. I ApS form må du endeligt ikke lave konsulentarbejde som kunne ses som lønmodtager, så vil det nemlig uanset løn eller udbytte kunne give skat over 100%
Husk at regne omk med - bankkonto let 5000 - lovpligtig arbejdsskadeforsikring uden løn/oms  også penge, regnskabsprogram og måske selve regnskabet men vigtigst
IKKE noget der kan ligne lønmodtager faktureret fra et ApS https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Det ændrer jo ikke ved at coronakompensatin er til dit EMV og skattepligtig indkomst der - det kan du ikke flytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)