Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og Skat Udland

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en virksomhed, hvor jeg bruger udenlandske freelancere og virksomheder til at løse opgaver. Jeg har et spørgsmål til hvordan jeg korrekt fakturerer i disse sitiuationer: 

Eksempel 1: Jeg skal optage video materiale som skal bruges i en film. Her rejser jeg til Jordan, for at optage materiale til filmen, og bruger en lokal videograf til at optage. Hvordan fakturerer jeg korrekt her? Hvad skal jeg være opmærksom på?

Eksempel 2: Efter filmen er blevet optaget, bruger jeg en studerende i England til at redigerer filmen - han har ikke selvstændig virksomhed endnu. Hvordan fakturerer jeg ham korrekt?

På forhånd tak,



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

1  -Svært at svare, da der jo formentlig er regler for hvad du må i Jordan og hvordan du behandler din medarbejder skattemæssigt og evt momsmæssigt i Jordan. Normalt må man ikke bare rejse til mange lande og arbejde uden en tilladelse, og uden at skulle indberette de jordanske medarbejdere til Jordan i det eksempel f.eks

Ellers i dansk skat er kravet at du indberetter som honorar i SKAL.dk på medarbejderens fulde navn, adresse og fødselsdato/md/år-  og momsmæssigt forstår jeg ikke spørgsmålet, for HVEM fakturerer du? Er det et Jordansk firma du fakturerer, så skal du givet følge Jordans momsregler for overhovedet at måtte arbejde der og det vil sige en jordansk momsregistrering - ellers kan du ikke fakturere et jordansk firma (hvis jordan har noget det liger alm regler)

Det er som en fra Jordan jo ikke kan arbejde fra et Jordansk firma i DK for en dansker, og fakturere danskere for ydelse, uden dansk momsregistrering

Den jordanske medarbejder fakturerer dig med sin navn, adresse og fødselsdato/md/år så du kan indberette, men som nævnt vil jeg tro du derudover skal kende Jordans lov om at lønne i Jordan.

Også 2 er sjovt spurgt. Du fakturerer vel ikke din studerende i England, HAN fakturerer dig og det er igen bare navn, adresse og fødselsdato/md/år. Her går jeg ud fra han blot gør det fra UK mens du sidder i DK online, og så er der ikke moms eller andet i hans faktura til dig.
Du kan formentlig ikke lovligt selv bare arbejde i UK efter Brexit,  men  HVIS du skal, så er det efter UK regler 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)