Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidsfrist for oprettelse af Erhvervskonto til Enkeltmandsvirksomhed efter man har modtaget sit CVR-nr.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er aut. Fysioterapeut og har et fuldtidsarbejde og overvejer, at starte en Enkeltmandsvirksomhed på sidelinjen hvor jeg kan tage patienter ind nogle gange om ugen enten som telefysioterapi eller udkørende fysioterapi. I starten vil jeg således ikke have udgifter til lokaleleje, udstyr mv. På sigt vil jeg nok indleje i andres lokaler og behandle patienter der. Jeg vil således aldrig selv investere i en klinik, brikse, træningsudstyr og lign.

Jeg har fundet et navn til min virksomhed og kan i princippet nu registrere den på virk.dk men jeg er i tvivl omkring tidsfristen for tilknytning af erhvervskonto til virksomheden.

Hvor lang tid må der gå fra man får sit CVR-nr. til man skal have oprettet og tilknyttet en Erhvervskonto til virksomheden? Jeg har søgt overalt på Google men kan ikke finde noget omkring det.

Jeg vil nemlig gerne oprette min virksomhed så der ikke er noget der snupper mit virksomhedsnavn men jeg har endnu ikke en erhvervskonto (har dog fået et rigtig godt tilbud af min bank som jeg vil sige ja til). Jeg forventer ikke, at have nogen indtægter eller udgifter lige med det samme. Måske først om 6 måneder. Indtil da ligger virksomheden i dvale.

Håber nogen kan hjælpe mig.
Fortsat god dag.

Mvh. Thomas Gabriel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er slet ikke krav om erhvervskonto fra lovgivere til personlig virksomhed - da du og virksomheden er samme økonomi MEN grundet en masse hvidvask lov mm kræver alle banker det i princip, og lukker/spærrer personlig konto - Du kan vente med erhvervskonto til du skal have penge ind på kontoen fra kunder - men det er godt du har banken med fra start, for hvis man har CVR længe og SÅ skal have erhvervskonto, så vil mange banker være bange for hvad der er sket inden og hvorfor du måske er smidt ud fra anden bank. Når bare din bank ved du starter CVR men vil vente med at tilknytte en betalt konto, så er alt fint


God vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Kære John,
Mange tak for dit svar. Det var lige dig jeg håbede, at få et svar fra.
Har talt med min bankrådgiver og de er fuldt indforstået med, at jeg starter CVR men venter med kontoen til jeg får brug for den:)
Du må have en god weekend.

Mvh. Thomas Gabriel
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)