Mit svar er sandsynligvis det mest kedelige.
Det ville være rart hvis jeg kunne fortælle hvor der findes en hat du kan trylle en kanin ud af, eller en gås der lægger gyldne æg. Men jeg er ikke tryllekunstner og hedder heller ikke Æsop.
Du bliver desværre nødt til at arbejde for at få dit navn udbredt, samtidig med at du finder din målgruppe blandt dem, du deler en overbevisning med.
Det første gør du gennem konstant eller regelmæssig profilering (fx. her på Amino, men det kan også være Facebook eller et nyhedsbrev) : lad folk vide at du eksisterer, og at du er der når de skal bruge dig. Mennesker er glemsomme, og desuden dovne: når det brænder, tager de sig sammen ved at tage det første det bedste de kan komme i tanker om. Af den grund har Peugeot deres logo 7 forskellige steder på bilen, sådan at du altid ser deres navn fra hvilken vinkel du end ser bilen. Af den grund laver Acer og HP computere med en masse programmer preinstalleret under Acer eller HP-brandet: navnet er vigtigt at blive nævnt hele tiden.
Det andet handler om dit hvorfor: Alle i verden ved hvad de laver. Mange ved også hvordan. Men de færreste ved hvorfor de overhovedet startede. Tænk over det: hvorfor elsker du din partner? Det søde smil? Det har millioner af mennesker, så hvorfor lige den ene person? Fordi vedkommende hjælper dig? Vedkommende er vist ikke den eneste. Og så kan jeg fortsætte en halv time, men i sidste ende er det svært at sætte ord på et hvorfor.
Dine potentielle kunder er ligeglad med hvad du kan eller hvordan du gør det: de kan vælge 500 andre til måske en bedre pris og med et tilsvarende resultat.
Medmindre du deler noget med dem - noget de måske ikke engang er klar over.
Jeg har været telefonikunde hos evercall siden 2008. De er ikke den bliligste. Og de laver indimellem fejl. Men: de går de ekstra mil som jeg også går for mine kunder, indtil en udfordring er løst. Og så skriver de indimellem for at spørge hvordan det går: jeg føler mig værdsat - og det kan jeg godt lide.
Så: find ud af hvad du har tilfælles med dine potentielle kunder, og spil på det. Brug det. På den måde kan du skabe et bånd med dine kunder.
Du kan overveje at finde ud af hvad din unfair advantage er, og bruge det som dit varemærke - de mennesker der kan lide det vil sandsynligvis blive ved med at hænge på dig.