Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det korret?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, Skal importer vare fra ikke EU land af, er det rigtig forstået man kan gøre det sådan her?

Med DK B2B kunder kan du momsregistrer dig i IKKE EU LAND og send uden moms til dit DK kunder

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du være importregistreret 

B2B kunder som er momsregistrerede i DK betaler ikke moms af varen de modtager, de angiver importmoms men det koster ikke noget, så jeg kan ikke få det til at give mening men hvor har du taget den tekst fra?  Der er jo ikke forskel for den danske momsregistrerede kunde, om varen sendes fra XIIJANPING Kina eller fra et firma du har med momsregistrering i Kina

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

F.eks hvis jeg importer fra Ukrine til Danmark, betaler jeg toldbehandling ( 25% ) ik sandt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo alt uden for EU betaler du told (forskelligt fra vare til vare og land til land) af indkøbspris og fragt + toldbehandling (f.eks postnord 160 kr eller via en speditør) på.

Hvis du er momsregistreret betaler du ikke 25% moms. Det er importmoms som figurerer både under salgs og købsmoms og derfor intet koster dig.  Alle regnskabsprogrammer har konto til det, men skal generelt korrigeres til korrekt importmoms iht din toldspecifikation

Hvis du ikke er momsregistreret, betaler du 25% moms på alt varen koster frem til momsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt dig en pb 

Cookie - John Hannover:

Jo alt uden for EU betaler du told (forskelligt fra vare til vare og land til land) af indkøbspris og fragt + toldbehandling (f.eks postnord 160 kr eller via en speditør) på.

Hvis du er momsregistreret betaler du ikke 25% moms. Det er importmoms som figurerer både under salgs og købsmoms og derfor intet koster dig.  Alle regnskabsprogrammer har konto til det, men skal generelt korrigeres til korrekt importmoms iht din toldspecifikation

Hvis du ikke er momsregistreret, betaler du 25% moms på alt varen koster frem til momsen

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:
F.eks hvis jeg importer fra Ukrine til Danmark, betaler jeg toldbehandling ( 25% ) ik sandt?

Der er da noget du har fået helt galt fat i. 

For mig er det stadig uklar hvad det er du forsøger at opnå?

importere du fra lande udenfor EU, skal de vare indfortoldes, er den pågældende vare pålagt told, vil du skulle betale tolden - men hvor får du de 25 % fra ?

Som John har nævnt, skal du ikke betale moms ved import, forudsat at du er importør registreret.

Fra Næstved
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 1859
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa igen, 

Lad os f.eks sige jeg har importer et produkt fra Ukrine til Danmark 
Beløb ca. 29755.20ddk ex fragt . Den skal forbi toldhandling i Danmark? 
Efter toldbehandlng bliver beløbet 37354.00 kr.

Mig som regner det helt forkert? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er momsregistret så ja -du regner galt . men du kan nok ikke regne med at vi her kan sidde og lave udregninger på toldsatser vi ikke kender, men det lyder til du lægger momsen på
Hvad med at ringe til en speditør og bede denne tage sig af det?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

AP:
Mig som regner det helt forkert? 

Ja for skal skelne mellem told og moms.   I dit regnestykke virker det som om du har lagt moms på varen, hvordan er du kommer frem til 37.354,00 DKK ? 

Momsen har ingen betydning når du skal videresælge, den bliver heller ikke opkrævet ved import ( forudsat at du er importør registreret) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Momsen har ingen betydning når du skal videresælge, den bliver heller ikke opkrævet ved import ( forudsat at du er importør registreret) 

du skulle have skrievet forudsat du er momsregistreret. Man KAN godt være importregistreret uden momsregistrering og så betalers momsen jo som del af prisen

Det kan gælde hvis man ikke venter over 50 t oms og ikke momsregistrerer men tandlægerr og behandleere kan jo også købe udstyr uden for EU og er ikke momsregitrerede, kun importregistrerede - nok bare en hurtig fejlskrivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)