Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i Spanien og skatteregler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne høre hvordan reglerne er hvis man flytter til Spanien og tager sin enkeltmandsvirksomhed med derned, hvor man så betaler skat til ?

Det skal siges at jeg har en ejerlejlighed i DK og udgangspunktet er at jeg er længere tid end 6 måneder i Spanien.

Jeg har hørt at når man  har en ejerlejlighed i DK så skal man betale skat I DK af sine indtægter i enkeltmandsvirksomheden. Hvis man er lønmodtager skal man derimod betale skat I Spanien under de givne forudsætninger, jeg har nævnt længere oppe.

Er der ikke andre virksomhedsformer eller andre måder at gøre det på, så man betaler skat I Spanien istedet ?

Det virker ikke logisk, at man skal betale skat I DK når man opholder sig i Spanien.

På forhånd tak for hjælp i denne skatte jungle.

Mvh Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun have enkeltmands med dansk bopæl og fuld dansk skat - og med dansk bopæl / ejerlejlighed og borte 6 mdr vil du være dansk skattepligtig

Der vil kunne være tale om havelågebeskatnng ved fraflytnng og ophør af dansk skattepligt, men det lyder ikke til at være tilfældet med EMV og bibehold dansk bopæl og så vil du altid være skattepligtig i dk af alle indtægter
Som jeg husker det, er der IKKE dobbeltbeskatningsoverenskomst med DK og Spanien så du vil givet også være skatteplgtig af dine indtægter fra spanien i spanien

Du bør gå til en skatteekspert, for det kan blive både dyrt og besværligt det du har gang i

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John.

Hvis jeg nu opretter enkeltmands firmaet i Spanien istedet, vil det så ikke ændre noget ? ( hedder vidst autonomous dernede)

Giver ikke mening for mig, at der er forskel på om man er lønmodtager eller selvstændig, i forhold hvilket land man skal betale skat til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil stadigt være dansk skatteplig med dansk bopæl så det kan jeg ikke lige se - ud over at det løser problem med ikke at kunne have dansk EMV uden dansk adresse, men den kan du jo have når du har boligen - blot dansk skat. Problemet - også med spansk virksomhed vil givet være dobbeltbeskatnings sagen uden DB overenskomst mellem DK og S som jeg husker det

En skattekonsulet somhttp://skattekonsulenterne.dk/om/ ville nok være god (og ganske MEGET bedre end jeg) på hele den danske skattedel i det spørgsmål - hils ham fra mig

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 14
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen John, og skal nok hilse

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud over de gode råd, som John har givet, er det måske vigtigt at påpege, at du skal fremleje din lejlighed i DK, hvis du ønsker at blive skattepligtig i Spanien. Der skal ske en reel fraflytning fra DK.

Reglerne i Spanien er en smule kompliceret pga den manglende dobbeltbeskatning med DK, hvorfor du med fordel kan bruge de 5-10.000 kr, det vil koste, at få rådgivning fra en advokat/revisor i din sag. Dermed undgår du problemer senerehen.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)