Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

software udvikling til immaterielle aktiver?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg administerer en ApS, hvor der bliver udviklet software til internbrug. Faktum er, at der er brugt 200 tkr af løn, (som lige nu er placeret i driften) på en software. og man vil gerne afskrive på den først til næste år. Hvordan bogfører jeg det? Tænkte at flytte de 200 tkr fra drift til en Immateriale Aktiver konto i balancen... men må jeg det, nu, når der ikke skal afskrives på den før næste år? Eller hvordan reglerne på afskrivningen?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som noget der skal forklares lidt mere, men 

Du har haft en lønomomstning på 200.000 kr - til løn dit ApS har betalt - og dem kan du jo ikke flytte eller skal flytte, da de jo ER en driftsomkostning
Så er der spørgsmålet om aktivering af den software - her skal det jo være en en korrekt ansat værdi, som ikke nødvendigvis hænger sammen med lønnen du har betalt nogen for at udvilke den - 

jeg synes ikke det lyder som gør det selv opgave, men vil råde dig til at få en online bogholder/revisor til at gennemse det både for værdisættelse af softwaren og afsættelse og afskrivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for input.
Hvordan beregner man værdien, nu når der ikke er tilsvarende produkt på markedet? og det eneste, der er involveret i det er lønkroner?
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kontormis :)

Det er lidt mere omfattende end som så.

Prøv at læs lidt på BDOs side omkring aktivering af udviklingsomkostninger: søg på bdo.dk/da-dk/faglig-info/depechen/depechen-artikler-2022/regnskabsmaessig-aktivering-af-udviklingsomkostninger

Der er konkrete kriterier, der skal være opfyldt, førend det er tilladt at aktivere udviklingsomkostninger.

-Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kontormis:
Tak for input.
Hvordan beregner man værdien, nu når der ikke er tilsvarende produkt på markedet? og det eneste, der er involveret i det er lønkroner?

Det kom Thomas (som er ret ny her men altid svarer proff) et link til. Du får det som klikbart her Regnskabsmæssig aktivering af udviklingsomkostninger - BDO  Og nej det er ikke så simpelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg skal vist øve mig lidt i at lave klikbare links :)

Kontormis, du må endelig skrive en privatbesked, hvis du har brug for yderligere hjælp/afklaring.

-Thomas

Tilmeldt 19. Jun 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak, begge to. Jeg synes, jeg har fået at vide, det jeg efterspurgte )).
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)