Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskab " I/S " med samme ejer privat & ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 21
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer.

Jeg har i dag et I/S med min partner - hvor vi har 50/50 i form af en ejerbog (da dette jo ikke er noget man tildeler i et I/S). 

Jeg har også et tømrerfirma i form af et ApS, hvor de to medejere her, nu skal have andel i vores I/S. 

Det betyder, at jeg skal give 25% af I/S til ApS, hvor vi er 3 ejere der ejer 33/33/33, men det betyder jo også, at jeg selv privat, ejer en del af I/S og en del igennem ApS, er dette overhovedet en mulighed?

Og er det korrekt forstået, at hvis konstellationen er følgende: 

Selskab: I/S
3 ejere, 2 privat & 1 selskab. 
Kan én af personerne godt smide eksempelvis 1.000.000 i selskabet, uden de andre er nødt til det, uden deres procentandel ændres/justeres? Der er jo ingen regler om fordelingen i et I/S?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du søger noget professionel hjælp fra en godkendt revisor eller advokat med special i selskabkonstruktion. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja konstruktioon kan laves men - hold da op den virker rodet på mig

Hvis der skydes en mio ind uden det ændrer ejerforhold i I/S så sker det ved mellemregning indskud - men det ville jeg da, hvis det var mig ikke gøre, hvad hvis pengene ikke kan tilbagebetales? Jeg synes det hele virker som en dårlig løsning så gå nu til en dygtig jurist eller advokat og få et bedre forslag mildest talt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus1973:
Selskab: I/S
3 ejere, 2 privat & 1 selskab. 
Kan én af personerne godt smide eksempelvis 1.000.000 i selskabet, uden de andre er nødt til det, uden deres procentandel ændres/justeres? Der er jo ingen regler om fordelingen i et I/S?

Alt er jo stort set muligt i et I/S. 

Men jeg vil også melde mig i koret af skeptiske over konstellationen. Det er aldrig en god ide at indgå i et I/S som enkeltperson, hvor en eller flere andre er eksempelvis et aps eller as. Som enkeltperson hæfter du personligt (og solidarisk) for al gæld. Det vil sige at kan I/S ikke betale kan kreditor gå til person som har penge og indkradse beløbet der. Et Aps hæfter kun med den kapital som det har. Det betyder, at den/dem der investerer via et aps er bedre stillet i forhold til hvis det går galt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)