Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af varer fra USA til UK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min lille virksomhed importere et product i kategorien indenfor sportsudstyr som er made in USA.

Vi har importeret varen under Toldkoden: 95069990

Da UK er et interessant marked for os, vil jeg høre om der er nogen som er bekendt med toldreglerne for UK når det gælder import af en vare fra EU men fremstillet i 3. Land. 

Jeg tænker at det ikke er simpelt og vil derfor være sikker på hvad jeg fortæller potentielle britiske kunder. 

På forhånd tak for hjælpen. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du importere en vare fra USA og vidersælger den til UK. skal der betales told ved import til EU og derefter vil der formodenlig skulle told ved import til UK.  Du vil med fordel kunne benytte dig at et såkaldt toldoplag i EU, så slipper du for told ved import fra US.  Dvs. at der kun skal betales evt. told ved import i UK. 

Ved import i UK, vil det være varens oprindelsesland der bestemmer en evt. toldsats, Hvad den er afhænger bl.a af om UK har en handelsaftale med US.  Du vil kunne få gratis rådgivning mht. told hos The Trade council under udenrigsministeriet. 

Hilsen

Ravn

 

Tilmeldt 23. Jan 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Ravn.

Jeg har læst side op og side ned på Trade Council men vil nu følge dit råd og tage kontakt til dem.

Har du erfaringer du evt. vil dele her?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)