Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min lejer har ikke betalt leje i 2 måneder. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Min lejer har ikke betalt leje i to måneder – hvad bør jeg gøre i denne situation?

Jeg har skrevet rykker for de 2 manglende huslejer og lejeren har efterspurgt en afdragsordning. Efter mine 4 forslag om forskellige afdragsmuligheder, vil lejeren nu udskyde betalingen med 2 måneder, hvor jeg føler, at lejeren prøver at undgå betaling. 

Ift. §3 i lejeloven kan forsømt huslejebetaling ses som misligeholdelse af lejekontrakten. Kan jeg smide lejeren ud? Hvornår skal jeg gøre det? Skal den manglende husleje først indgives til inkasso?

Jeg har brug for lidt sparring i forhold til hvad man rent praktisk gør når en lejer ikke betaler sin husleje.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan gå lang tid før fogeden kommer, så den tid kan lejeren jo bruge til at se om han kan betale sin husleje.

Varselsbrev som skal overholde visse formkrav, og hurtig ophævelse såfremt der ikke er nogen reaktion - og så til fogeden.

Det er meget vigtigt at visse formalia overholdes, så jeg ville investere en time i en advokat.

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Den danske lejelov er desværre yderst beskyttende, og det kan derfor være et helvede at være udlejer.
Jeg håber du har en god portion indskud, som du kan bruge til at dække tabet, og ikke skal bruge det på en raseret bolig.
Husk man kan ikke klippe håret af en skaldet.

Jeg har sendt en mail til dig Yes

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)