Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobil Bilvask / Bilpleje / Klargøring Problemstillinger

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er en 22 årig mand med en drøm om at starte min egen mobile bilvask/klargørings virksomhed.

Jeg har længe haft Bilvask og Bilpleje som en hobby. Jeg har vasket utallige biler for familie og venner, og jeg vil selv sige at jeg går meget op i det.
Nu har jeg så truffet beslutningen om at gøre det til mere end en hobby og starte op selvstændigt ved siden af mit andet arbejde.

Jeg har fået lagt en strategi for opstart, markedsføring og selve udførelsen af arbejdet, jeg har oprettet en hjemmeside og har bestilt visitkort, flyers osv til uddeling for at få gang i startperioden.

Nu står jeg og skal til at købe ind, jeg har selvfølgelig en masse produkter og maskiner i forvejen som jeg fortsat vil bruge, men der skal nyt til.

Her møder jeg nogle problemstillinger som jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening omkring.

1. Kan man forvente at kunderne vil tillade at jeg skal låne strøm til at kører f.eks. støvsuger og tæpperenser? Og hvis jeg stiller det som et krav vil jeg derved fravælge en større gruppe af kunder som f.eks. dem der bor i lejlighed? Vil det passe bedre at tilkøbe en generator?

2. Da jeg vil starte småt ud og derved ikke vil investere i en varevogn som firmabil og derved kører i min private bil i starten vil jeg for det meste bruge en vaske metode som hedder ONR, hvor jeg ikke skal bruge vand til at spule bilen af, og derved kan medbringe mit eget vand i mindre portioner. Men hvis jeg nu medbringer en højtryksrenser alligevel kan jeg så stille et krav der hedder jeg skal bruge kundens vand? Eller vil det give samme problem som ovenfor?

3. Hvordan forsikrer jeg bedst mig selv, hvis nu der skulle ske skader på kundens bil mens jeg arbejder på den?

Generelt søger jeg også gerne råd hvis der er nogen der har haft held med lignende virksomheder.

På forhånd tak :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

1 og 2 vil jeg mene du kan stille krav om at kunne bruge-  jeg tror ikke ret mange venter du har en vandvogn og generator med så det vil næpppe  TROR jeg  koste dig kunder

3 forsikring - ansvar - kan nok være lidt dyr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, tusinde tak for svar :)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
FrederikPB:
Hvordan forsikrer jeg bedst mig selv, hvis nu der skulle ske skader på kundens bil mens jeg arbejder på den?

Generelt søger jeg også gerne råd hvis der er nogen der har haft held med lignende virksomheder.

På forhånd tak :)


Du kan fraskrive dig ansvaret. Det skal du gøre skriftligt og INDEN opgaven igangsættes. Du får dog svært ved at fraskrive dig ansvaret for skader opstået ved din forsætlighed ("med vilje") eller grove uagtsomhed. Kort sagt: Lav nogle gode handelsbetingelser, der beskytter dig og køber på en fair måde.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se den gode idé i dit setup.

Udfordringen bliver, hvis en kunde vil have udført opgaven på sin arbejdsplads og denne er hegnet inde!

Jeg har set at de firmaer, der udskifter ruder, bruger værktøj der er på akku.

Find en løsning, hvor du er uafhængig af tilkobling ved kunderne.

Tilmeldt 15. Aug 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Pythonrap, tak for dit svar :)

Har spekuleret en del siden jeg lagde opslaget op og tror jeg har fundet en god løsning.

Jeg må investere i en generator til de situationer hvor jeg skulle få brug for den.
I forhold til vand må det laves som et "svar" i booking processen altså om der er mulighed for tilkobling til vand og strøm, hvis ikke så bruger jeg generatoren til at kører min støvsuger og tæpperenser, og bruger den vandfrie ONR vaske løsning hvor jeg kun skal bruge en lille mængde vand jeg selv medbringer.

Hvordan syntes du det lyder?

Tilmeldt 15. Aug 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for dit var, jeg skal helt klart have læst op på nogle handelsbetingelser osv. :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

FrederikPB:
Hej Pythonrap, tak for dit svar :)

Har spekuleret en del siden jeg lagde opslaget op og tror jeg har fundet en god løsning.

Jeg må investere i en generator til de situationer hvor jeg skulle få brug for den.
I forhold til vand må det laves som et "svar" i booking processen altså om der er mulighed for tilkobling til vand og strøm, hvis ikke så bruger jeg generatoren til at kører min støvsuger og tæpperenser, og bruger den vandfrie ONR vaske løsning hvor jeg kun skal bruge en lille mængde vand jeg selv medbringer.

Hvordan syntes du det lyder?

lyder gennemtænkt - eneste JEG tænker er, som en der ikke kender ven med ONR vask med meget lidt vand, at jeg ville være utryg ved at få vasket bilen uden meget vand
Det kan sagtens være en sådan metode findes men er kunderne trygge ved at nogen vasker bil med meget lidt vand (uden det kan ridse). Omvendt, er det jo kun der hvor kunden siger der ikke er adgang til vand og man kan jo håbe det er relativt få.
Stadigt god vind med et fint projekt
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Aug 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej John, mange tak for dit svar :)

Jeg må kunne lave en beskrivelse af ONR vask på hjemmesiden som forklare hvordan produktet indeholder godt med glidemiddel og glansforstærker som sammen med sin bedste ven mikrofiberkluden simpelthen indkapsler alt skidtet som sidder på bilen og derved kan "trækkes" af bilens overflade uden at man skal skrubbe eller lægge tryk i sine bevægelser.

Men ja som sagt er det kun i de tilfælde hvor kunden ikke har mulighed for at lægge vand til :)
Tilmeldt 23. Aug 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Frederik!

Jeg driver også en bilvask virksomhed på deltid ligesom dig og har gjort det i lidt over et år.

Jeg benytter altid kundernes vand og har aldrig haft nogen problem det samme med strøm.
ONR Er super godt valg da man også skal følge miljøstyrelsen og din kommunes regler for spildevand :-)

Ift til forsikring skal du lave et godt afsnit i dine handelbetingelser og så lade være med at ridse bilerne.

Mvh Asbjørn


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)