Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Export til USA

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Frihauge IT Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal give et tilbud på at levere en pc med diverse special programmer installeret, til en virksomhed i USA.

Jeg er et enkelmandsvirksomhed.

Vil det kræve at jeg er oprettet ved skat som exportør til udland?

Hvilket fragt selskab skal man vælge og hvad med forsikring på varen man sender ?

Mvh

Esben Frihauge

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det lyder underligt at en US firma skulle ønske at købe en computer i DK, er sikker på der ikke er tale om en eller anden form for svindel? 

Mht. Eksport

Du skal registreret som eksportør, det gør du på virk. Hvis der kun er tale om en computer ville jeg vælge en af kurerfirmaerne fx. ups, fedEx eller DHL. 

Har du aftalt med din kunde hvem der betaler for import told i US?

Transportforsikring kan du købe online hos First forsikring https://www.first.dk/erhverv/marine/bestil-forsikring/

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis det er computeren som er en vare skal du eksportregistreres
Hvis det kun var programmerne sendt online, så var det en ydelse der ikke krævede det

Jeg kan ikke fragtselskaber og forsikring skal du jo aftale med hver af dem. Mange bruger formentlig postnord/US postal

Det er det med specialprogammer der giver mening for ellers køber USA næppe computer i DK med måske dansk tastatur
Se til at få overført pengene på en måde de ikke kan trække dem retur på inden du sender

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ja hvis det er computeren som er en vare skal du eksportregistreres
Hvis det kun var programmerne sendt online, så var det en ydelse der ikke krævede det

Jeg kan ikke fragtselskaber og forsikring skal du jo aftale med hver af dem. Mange bruger formentlig postnord/US postal

Det er det med specialprogammer der giver mening for ellers køber USA næppe computer i DK med måske dansk tastatur
Se til at få overført pengene på en måde de ikke kan trække dem retur på inden du sender

vh John Hannover

Du skal også sørge for at de kan finde ud af at betale til din danske bank.

Amerikanere sender ofte checks som du ikke kan hæve, og har det ret svært med overførsler til IBAN systemet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Du skal også sørge for at de kan finde ud af at betale til din danske bank.

Amerikanere sender ofte checks som du ikke kan hæve, og har det ret svært med overførsler til IBAN systemet.

du fik svareet mig men trådstarter ser det givet - det jeg er bange for med den type computer til USA som de jo har derovrer normalt med USA tastatur osv, er at der betales med paypal eller på anden vis, så pengene kan trækkes retur når varen er sendt

Det er klart, at hvis det er så specielle programmer, så kan det give menig, men ellers skal man være forsigtig og ja - jeg ville ikke være glad for en check eller paypal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
har det ret svært med overførsler til IBAN systemet.

Det er nu ikke helt sandt, de er bare maga gammeldags de skal bare hjælpes lidt på vej. det gøres lettest hvis man oplyser hvordan pengene skal routes. Få din bank til at oplyse dig hvem deres korrespondance bank er i USA, samt banken ABA nr samt BIC kode.  Så kan de normalt finde ud af det. 

Min bank danske banks korrespondancebank i US bruger JP morgen Chase New york (ABA: 021000021) BIC: CHASUS33  så til min kunde skriver:

Min danske banks navn / adresse, samt mit IBAN konto nr. og BIC kode.

Route through: JP morgen Chase New york (ABA 021000021) BIC CHASUS33 

Hilsen

Ravn 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
eg ville ikke være glad for en check

Checks skal under ingen omstændigheder modtages, da det kan tage mange uger før checken er clearet, og banken udbetaler ikke pengene før den er clearet.  Det giver gode muligheder for svindel.

PS: jeg er faktisk ikke klar over om danske banker stadig modtager udenlandske Checks. 

Hilsen

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
eg ville ikke være glad for en check

Checks skal under ingen omstændigheder modtages, da det kan tage mange uger før checken er clearet, og banken udbetaler ikke pengene før den er clearet.  Det giver gode muligheder for svindel.

PS: jeg er faktisk ikke klar over om danske banker stadig modtager udenlandske Checks. 

Hilsen

Ravn

jamen enig cehck bør undgøs og formentlig har du ret i, at danske banker slet ikke modtager sådanne checks længere, de tilhører en fortid sammen med “telefaxen med varmefølsomt papir og telexen“ :) 

Ikke destomindre viser statistik at 55% af alle amerikane sisdte år (og det kan være et par år gammelt) skrev en check så i USA kører det stadigt helt modsat Danmark

Danske banker modtager vist stadigt udenlandske checks mod gebyr og forbehold for at pengene også overføres som her https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjBvPrw2eaAAxWeR_EDHayQBu8QFnoECBEQAw&url=https%3A%2F%2Fdanskebank.dk%2FPDF%2FBlanketter%2FERHVERV%2FUdenlandske-betalinger%2FIndloesning-af-udenlandske-check.pdf&usg=AOvVaw2KZDD9ItKR5oNNoDFwl8rX&opi=89978449 

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Frihauge IT Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar, jeg har en nda med firmaet og  betaling er ikke noget problem. jeg udført adskillige konsulent opgaver for dem. Så jeg sender bare en faktura også overfører de pengene på mIb konto.

det var Mere eksport og forsikring beg var interesseret i da, jeg ikke har sendt materielle ting til dem før.

mvh

Esben

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

esjfri:

Tak for alle svar, jeg har en nda med firmaet og  betaling er ikke noget problem. jeg udført adskillige konsulent opgaver for dem. Så jeg sender bare en faktura også overfører de pengene på mIb konto.

det var Mere eksport og forsikring beg var interesseret i da, jeg ikke har sendt materielle ting til dem før.

mvh

Esben

. Super . ja så er der bare kryds i eksoport og lige vente et par dage så er dit EORI nummer aktivt og så sender du bare som normalt og bruger du f.eks PostNord så har de en forsikret version og det samme har andre forsendelses metoder, så du laver forsikrinegn sammen med forsendelsen

godt geået med USA computerkunde med softwaredelen inkluderet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)