Jeg er ikke helt upartisk, da jeg ejer Compack.dk, som er et pluk-og-pak-lager i Brande.
Jeg tror, at alle pluk-og-pak-lagre understøtter integration med WooCommerce, således at ordrer og fragtmuligheder overføres automatisk mellem systemerne.
Hos os er stregkoder påkrævet. Vi scanner alle varer ind ved varemodtagelse (overfører antal til WooCommerce) og registrerer, hvilken plads varen bliver lagt på.
Lagrene har forskellige sikringsniveauer afhængig af deres kunders krav. Det mest almindelige er sikringsniveau 20, som bl.a. inkluderer overvågede alarmsystemer med udkørsel ved alarm.
Jeg tror også, at de fleste lagerhoteller har deres egne returportaler. Hos os logger slutkunden ind på portalen med deres e-mailadresse og ordrenummer. Herefter bliver der vist billeder af de produkter, de har købt, og de kan vælge, hvilke produkter der skal returneres, og hvorfor (forkert størrelse, fortrudt køb osv.). Derefter får kunden mulighed for at vælge returfragt (ud fra, hvad der nu er muligt i det pågældende land), og herefter får de enten en QR-kode, portokode eller pakkelabel, som skal på pakken.
Priserne for pluk og pak afhænger næsten udelukkende af, hvor mange pakker man kan pakke i timen, hvor meget plads du optager, og hvad der er af udgifter til emballage.
Det betyder, at priserne starter ved 12-15 kr for de allerbilligste og hurtigst pakkede pakker og stiger op til 30-40 kr afhængig af de ovenstående forhold.
En god tommelfingerregel i forhold til at vurdere, om din forretning er passende, er, at du skal generere ca. 20 ordrer pr. måned, pr. reol, og lidt mere pr. palleplads. Det kan godt lade sig gøre at lave en aftale under denne ordremængde, men typisk vil de "faste" omkostninger komme til at fylde relativt meget med få ordrer.
Hvis du er interesseret i at tage en helt uforpligtende snak, ringer jeg dig gerne op. Du kan skrive til mig på ppo(at)compack(punktum)dk.
Jeg håber, det hjælper!