Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning mellem Drift og Holding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Min revisor har sagt til mig, at jeg frit kan lave mellemregninger mellem mine to sambeskattede virksomheder (drift og Holding) - det skal selvf. bogføres.

Er det rigtigt, at det må man godt?

Skattemæssigt kan jeg heller ikke se, at det skulle have nogen konsekvenser.

Det er noget jeg gerne vil fordi jeg tit og ofte, her om efteråret, har noget overskudslikviditet i drift. Hvis jeg fører dem over i Holding kan jeg købe kortfristede obligationer for likviditeten i Holding og slippe for at købe obligationerne i drift, hvor jeg alligevel skulle sælge i forbindelse med udbetaling af udbytte efter generalforsamling.

Vh. Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må du, men det hedder ikke ren mellemregning, men kortfristet gæld og tilgodehavende OG der er krav om der skal beregnes og betales markedsrente som - er bankens for samme lån, og kun hvis du slet ikke kan sandsynliggøre den, er der et minimum på diskonto + 4% eller noget der ligger lige over 8% pt mener jeg
Sættes den for lavt beskattes den som har fordelen uanset hvad, og for højt, modsat

Der skal udarbejdes et lille lånebrev mellem selskaberne med renten - og det håber jeg da revisor også har haft med i sin redegørelse 
https://johnhannover.blogspot.com/2018/10/skyd-penge-ind-i-dit-selskab.html 


OM det virkeligligt betaler sig i forhold til kortsigtet at købe obligationer, har jeg nok svært ved at se - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)