Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura ved afhentning af varer

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sælger udelukkende til private og primært via Facebook. Når en vare er solgt skal der indkøbes pakkelabel, og i den forbindelse får jeg alle kundeoplysninger jeg skal bruge til faktura. Men...
En del folk vil gerne afhente varen, og på den måde spare porto. Det er som sådan fint nok, problemet er bare, så har jeg pludselig ingen oplysninger på kunden. Synes ikke rigtigt man kan forlange at folk udleverer deres adresse osv ved personlig afhentning.

Det oplagte er selvfølgelig bare at udelukke muligheden for afhentning, men det vil der også ryge en del handler på.

Nogen der har en idé til hvordan fakturering / bogføring ordnes her?
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Anthonisen:
hvordan fakturering / bogføring ordnes her

Ja få dig er kasseapparat.  Alternativt se om dit faktureringssystem kan sættes op til kontantsalg 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig en mulighed ja, men dyr i forhold til omfang. Har dog lige læst om forenklet faktura. Da beløb altid vil være under 3000 , så er det nok nemmest bare at danne og printe sådan en. Så vidt jeg kan forstå behøver den ikke indeholde personlige oplysninger om kunden.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det mener jeg du behøver uanset afhentning når din handel er sket online

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde jeg slet ikke overvejet, tak.
Tænkte at det var nok med den elektriniske - må lige læse op på om det er et krav med begge dele.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Når de lægger bestillingen, giver dig ikke deres navn der så de ved hvem der bestilte og så du kan kombinere det med et nr på bilaget til kunden som du kan finde kunden på fra bestillingen online?
Det virker mærkeligt at kunne bestille noget uden at man skal sige hvem der bestiller?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Bestillingen er en besked på messenger, så udover navn har jeg ingen personlige oplysninger.
Mit oprindelige problem var derfor at jeg ikke havde oplysninger nok til at lave en faktura - men med forenklet faktura forsvinder det problem jo så vidt jeg forstår. Der behøver ikke være oplysninger om kunden på den , hvis jeg tager fejl så sig endelig til.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt - tvivler bare på du må sælge online uden at have købers navn og adresse ganske enkelt. Uanset om du leverer med post eller afhentning men det er det jeg ikke er sikker på. Normalt er afhentning bare en leveringsform der ikke ændrer det du skal have af info når dine kunder køber fra dig online

Der er ikke engang forskel på returret når den hentes hos dig frem for pakkeshop, så snart det er en online ordre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Oct 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg kan forstå behøver den ikke indeholde personlige oplysninger om kunden.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

davidbazesz:
Så vidt jeg kan forstå behøver den ikke indeholde personlige oplysninger om kunden.

så man må sælge online uden oplysninger om kunden? det vil jeg da godt se på skrift fra lidt mere autoritær kilde? Mere du ikke bringer spørger i grimt uføre
Jeg er ikke 100% ud fra afhenting men dog 99% sikker på, du ikke kan sælge online uden fulde oplysninger findes om din kunde som SKAL kunne identificeres skattemæssigt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)