Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura ved afhentning af varer

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er igang med at undersøge det , er bare lidt omstændigt....
Spurgte Skat der bad mig kontakte Erhvervsstyrelsen , de bad mig så kontakte Skat.
Har dog fået en mail jeg kan skrive til Skattestyrelsen på, så det prøver jeg i næste uge.
Opdaterer tråden når jeg er blevet klogere.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Anthonisen:
Jeg er igang med at undersøge det , er bare lidt omstændigt....
Spurgte Skat der bad mig kontakte Erhvervsstyrelsen , de bad mig så kontakte Skat.
Har dog fået en mail jeg kan skrive til Skattestyrelsen på, så det prøver jeg i næste uge.
Opdaterer tråden når jeg er blevet klogere.

tak - det bedste er at logge på SKAT og så i kommunikation og stille spørgsmålet skriftlig der, og vær meget præcis - Hvis jeg sælger online, skal jeg da kende navn og adresse på kunden, eller må jeg godt bare udlevere varen selv, uden at kende kundens identitet -     f.eks eller noget i den stil Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat holder sig til at hvis man sælger for under 5000 og laver forneklet faktura, så behøver man ikke påføre yderligere informationer. Ikke 100% det jeg spurgte om , men altså - hvis jeg ikke skal have oplysningerne, behøver jeg vel heller ikke kende dem, det er min tolkning i hvert fald :)

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Anthonisen:

Skat holder sig til at hvis man sælger for under 5000 og laver forneklet faktura, så behøver man ikke påføre yderligere informationer. Ikke 100% det jeg spurgte om , men altså - hvis jeg ikke skal have oplysningerne, behøver jeg vel heller ikke kende dem, det er min tolkning i hvert fald :)

 

ja - men det svarer jo ikke på det andet-  salg der sker online - må de ske uden at have kundens oplysninger - og jeg mener nej
Du fortolker noget helt andet og i værste fald kan du få store skatteproblem hvis det er galt at du kan sælge online uden at kende oplysinger om kunden, uanset hvordan leverancen så sker
I butik er den god nok

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du har ret , jeg har prøvet igen ...

"Er det tilladt at sælge en vare online uden at kende andet end navn på kunden?

Der vil blive solgt fra en PMV til private kunder , altid for under 5000.

Jeg har styr på udformning af faktura, jeg har udelukkende brug for at vide om jeg må nøjes med at registrere navn på mine kunder. "
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Anthonisen:
Ja du har ret , jeg har prøvet igen ...

"Er det tilladt at sælge en vare online uden at kende andet end navn på kunden?

Der vil blive solgt fra en PMV til private kunder , altid for under 5000.

Jeg har styr på udformning af faktura, jeg har udelukkende brug for at vide om jeg må nøjes med at registrere navn på mine kunder. "

hvorfor ikke - når nu du kan få navn, få det sådan at kunden kan identificeres, som jeg er ret så sikker på er krav ved onlinehandel.

Kravet er blot IDENTIFICERES med sikkerhed og der er adressen - sammen med navnet - det som holder. Får du navn kan du vel få adresse så du har den i dit eget system i alle fald?
Der er masser af systemer og regnskabsprogrammer med fuld integration der håndterer det inden for loven

Alternativ brug kasseapparat i butik når kunden henter og så betaler samtidigt, så er det i alle fald kørt over den lovpligtige kasse som butikshandel

Det du IKKE vil er, at SKAT siger den handel kan vi ikke kontrollere - det kan have været 4 gange så meget og en del under bordet - så vi øger lige dit overskud med xxx.ooo kr 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du købte noget via en Facebook gruppe, så ville du ikke forvente at skulle udlevere personlige oplysninger for at få varen udleveret ved afhentning :) jeg har navnet fra Facebook, det kan jeg jo se. Men at bede kunden udlevere personlige oplysninger derudover vil virke forkert. Systemet er ikke rigtigt gearet til at handle erhverv til privat. Ville være noget andet fra en webshop så er det jo bare at bede kunden om at oprette sig.

Måske er der slet ikke muligt / lovligt, for nej, den situation du nævner skal dælme gerne undgås.

Må se hvad de svarer fra Skat.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Anthonisen:
Hvis du købte noget via en Facebook gruppe, så ville du ikke forvente at skulle udlevere personlige oplysninger for at få varen udleveret ved afhentning :) jeg har navnet fra Facebook, det kan jeg jo se. Men at bede kunden udlevere personlige oplysninger derudover vil virke forkert. Systemet er ikke rigtigt gearet til at handle erhverv til privat. Ville være noget andet fra en webshop så er det jo bare at bede kunden om at oprette sig.

Måske er der slet ikke muligt / lovligt, for nej, den situation du nævner skal dælme gerne undgås.

Må se hvad de svarer fra Skat.

ret vildt at mene at opgive adressen når man bestiller noget er en grim personlig oplysning. Man kunne forstå hvis det var ulovlige stoffer men ellers er det vel fuldstændig standard ved alle online bestillinger. Jeg synes du laver problem ud af noget der ikke er det. De kan bare komme i din butik og købe det frem for online så og der skal det så slås ind på kasseapparat der lever op til skattekrav hvis du ikke vil have oplysingerne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Oct 23
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke en butik, jeg har ikke et kasseapparat.
Jeg har en meget lille PMV der sælger primært til ældre damer via Facebook. Men derfor skal jeg selvfølgelig stadig følge reglerne, som jeg så forsøger at finde ud af hvordan jeg gør bedst muligt :) det er ikke fordi der er tale om "grimme personlige oplysninger" - det handler om at det ikke er kotume at blive bedt om den slags oplysninger ved handel på Facebook, dba osv
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet set er identificering kravet kun for at kunne dokumentere købssummen. Du kan jo skrive på faktura, hvad du ville?

ID hjælper her evt. efterfølgende kontrol, hvor summen kan såmed bekræftes. 

Jeg mener også, at en kasse ville hjælpe her.

Hvis de betaler med mobilepay - ville det nok være ok for skat, fordi summen er jo bekræftet.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)