Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må udlandsdanskere arbejde i Danmark?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er udlandsdansker og har ikke bolig i DK og har ikke boet der/betalt skat i 10 år. Er der nogen, der er up-to-date med reglerne for at arbejde i DK som udlandsdansker?  Jeg kan huske nogen skræmmehistorier om udlandsdanskere, der var kommet til at besvare en email under ophold i DK og pluselig skulle de betale dansk skat. Nogen links til artikler, der beskriver de nuværende reglser?

Helt konkret kommer jeg nok til at tage til nogen salgsmøder med potentielle kunder i DK, men vi selvfølgelig gerne undgå, at blive skattepligtig.

Thanks.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med fordel læse denne fra Skattestyrelsen: https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1977373

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :) Dog er den artikkel ikke umiddelbart relevant for mig, da den omhandler personer, der har bolig i DK.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46475
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

For at arbejde i DK som ansat skal du som udgangspunkt have en bolig registreret under perioden der skal indberettes på dit CPR
 
Lønnes du ikke men arbejder for dit udlandske formål/selskab som jeg forstår dig -  gælder andre regler men Dansk skat vil gælde for den del du lønnes i DK uanset hvad og du bør blot finde ud af hvor længe du må opholde dig før alm dansk skattepligt indtræder OG som jeg husker det, må du så slet ikke arbejde i DK men kun være kort ferie mm

det er for mig for kompliceret med de regler til at forklare her - jeg ville betale en skatterådgiver for konkret råd ud fra flere oplysninger, det andet kan blive for dyrt

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

nalimo:

Hej,

Jeg er udlandsdansker og har ikke bolig i DK og har ikke boet der/betalt skat i 10 år. Er der nogen, der er up-to-date med reglerne for at arbejde i DK som udlandsdansker?  Jeg kan huske nogen skræmmehistorier om udlandsdanskere, der var kommet til at besvare en email under ophold i DK og pluselig skulle de betale dansk skat. Nogen links til artikler, der beskriver de nuværende reglser?

Helt konkret kommer jeg nok til at tage til nogen salgsmøder med potentielle kunder i DK, men vi selvfølgelig gerne undgå, at blive skattepligtig.

Thanks.

Du er nok nødt til at fortælle om du skal have to møde på to dage eller 60 møder på 30 dage, for det er en meget kafkask proces der dog blev lidt klarere med LexThorning, hvor reglerne blev at det hendes mand havde gjort måtte man lige præcis.

Denne sag er nok den mest relevante at se på

https://www.bt.dk/danmark/fotomodel-faar-seks-mio.-tilbage-tak-til-stephen-kinnock

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)