Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kortbetaling med Stripe - MitId godkendelse mangler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået Stripe til at køre live i shoppen men min test ordre ryger bare igennem uden at skulle godkende med MitId, og det er vist ikke lovligt.

Er der mon en indstilling jeg ikke har fundet? Har været igennem dashbord for Stripe. I øvrigt er 3D Secure en slags palceholder for MitId godkendelsen?

PS: Jeg bruger stripe modul til min prestashop 1.7.4.4.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja 3 D secure er netop forbundet med mitID godkendelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, så komme rman lidt længere. Havde forestillet mig at Stripe virkede out of the box med autentifikation. Går ud fra det ikke er lovligt at sælge noget i en webshop uden den MitId godkendelse?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du skriver test-ordre. Hvis din Stripe er sat i test-mode vil den ikke køre dig gennem 3D Secure / MitID godkendelse. 

Hvis beløbet er under en vis størrelse (mener det er omkring 200kr eller 250kr) kan 3D Secure undlades i nogle tilfælde, hvis betalingen iøvrigt vurderes sikker (en kombination af flere parametrer såsom kort nr, ip adresse, land/oprindelse mv.). 

Stripe har selvfølgelig 100% styr på at der køres en 3D Secure på alle de betalinger, der skal. 

Hvis du gerne vil have 3D Secure godkendelse på alle betalinger, er jeg sikker på, at du kan indstille Stripe til det. 

Hvis du kigger i transaktionsloggen hos Stripe, bør der også stå hvordan betalingen er håndteret og evt. hvorfor 3D Secure er undladt på pågældende betaling. Slutteligt - så er Stripe's support bedste sted at få svar på de her Stripe-specifikke ting 👍

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Positivt, tak. Det er live, kan jo så bare undgå at capture. Support er fantastisk men har ikke nævnt dette. Har prøvet med et Revolut business card og et større beløb: Check your Revolut app to authorise this payment, så det er ikke mitid men nok korrekt da det ikke er et kort fra en dansk bank
Men da jeg i to forskellige browsere forsøgte at købe med samme og et andet kort kom der fejl side. Dashboard:"Blocked The decline code was highest_risk_level."Men jeg har nok sat for meget sikkerhed på for at kunne teste.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:
Har prøvet med et Revolut business card og et større beløb: Check your Revolut app to authorise this payment, så det er ikke mitid men nok korrekt da det ikke er et kort fra en dansk bank.

3D Secure er blot krav om 2-faktor godkendelse. Alle danske banker implementerer det gennem MitID. Revolut er ikke en dansk bank, så her skal du "swipe" i app'en i stedet for, for at godkende betalingen. Det er lige så godt (rent compliance-mæssigt) som MitID. Så alt ok der.

Jørgen Arvid Jacobsen:
Dashboard:"Blocked The decline code was highest_risk_level."Men jeg har nok sat for meget sikkerhed på for at kunne teste.

Det ligner Stripe der afviser betalingen fordi samme kort er brugt i to forskellige browsers lige efter hinanden. Det er ikke unormalt, det kan godt være tegn på svindel. Især hvis du har skruet helt op for sikkerhedsniveauet i Stripe. 

Udfra din beskrivelse lyder det til, at alt er i skønneste orden 👍

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen det er jo skjønt. Var lige ved at gå tilbage til Bambora. Stripe er faktisk en del bedre synes jegSmile

Dog er der ikke mobilepay, og Gpay og Ipaykan jeg ikke få frem i kortruden (integreret) som valg, kun paypal, selvom det står tjekket af.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)