Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Revolut som bank for erhverv - Ulemper?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst en masse tråde her om at Revolut har nogle ulemper som bank. Jeg har fået en erhvervskonto kørende der med Stripe kortbetaling for min online shop og sparer et dyrt erhvervsabonnement i en dansk bank.

Har læst at der er visse problemer med at betale regninger for ydelser som man er vant til. Skidt med mobilepay men Fi numre kan ikke betales til men de fleste fx GLS har da et IBAN. Men bliver det dyrt og besværligt?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

alle jeg kender, finder det ikke besvær værd, HVIS man har brug for direkte kontooverførsler fra kunder - med gebyr for udlandsoverførsler - og mangel på PBS/Nets leverandør tilknytning til autobetalinger
Har man ikke overførsler og ikke brug for autobetaling af omkostninger, så går det vel, ofte med en betalt betalingsløsning tilknyttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar. Nu har jeg Revolut kørende og det jo ikke let at blive godkendt af danske banker som lille firma, de er noget kræsne har jeg erfaret. Kan ikke gå og vente på den ene og den anden ansøgning der måske alligevel giver afslag. 

Inden jeg sender blanket for nemkonto vil jeg gerne vide om man kan regne med at kunne betale for Google annoncer, GLS, Relatel o.a. Ellers næsten kun shop med kortbetaling. Hvad koster det, blir det dyrt? Nogle opgiver det på deres fakturas, men alle har vel et iban og man kan vel bare bede om det?

Ellers er den vist helt gal. Dog skriver flere jo her på Amino at de kan bruge Revolut.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

AV, googler mig til at det koster 50 kr. hver gang man skal betale fra udland, Revolut til en dansk konto. 

Dog skriver Revolut noget lidt andet. Kan nogen udrede lidt om det?: https://www.revolut.com/da-DK/money-transfer/

Har også læst at sender og modtager deler udgift ved overførsel, men hvem gider det, fx GLS?

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja der findes billigere muligheder ved kortbetaling - men ikke ale vil det - men det er blot konto til konto der jo giver udlandsgebyr og -. mig bekendt vil ingen leverandører eller kunder normalt - tage del i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder dystertSad Revolut support chat svarer på mit spm med at jeg har 1000 free local transfers per month og hvordan jeg laver en overførsel. Prøver at forklare dem problemet at det koster 50 kr. per overførsel til en dansk konto.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke deres pris fra UK til DK og om det er "local" - det lyder det vel ikke som men måske, men de dækker jo ikke når nogen betaler dig, det er i alle fald den vej det skaber problem for mange + den manglende direkte MP og PBS/lev service der irriterer (og så det at man skal gennem blanket med vitterlighedsvidner for nemkonto, men det er relativt nemt

Hvor ikke tage en konto og beholde den du har og have begge i 3 mdr - så får du prøvet det inden du smider den nuværende løsning ud, for det er ikke sikkert de byder dig velkommen retur hvis først du har skiftet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk er jeg opsagt i nuværende bank og har en måned til at finde noget andet, ingen nåde her. Har været igennem en streng dokumentation, mit firma blev godkendt men jeg har modtaget for mange penge privat fra arvefordkud og fra arbejde med at afvikle forældrenes hus som banken ikke kunne finde ud af, og så ryger erhvervskontoen også med opsigelsen. Av. Blot at få en privatkonto i en anden bank har givet afslag over hele linjen. Så derfor troede jeg Revolut var løsningenSurprise

Supporten er super og hurtig men svarer sådan set bare: I'm afraid we do not support FI-code or transfers using account number in DKK. Only IBAN and BIC.

Det afgørende er lissom hvor dyrt og måske umuligt det bliver at betale mine danske få månedlige firmaregninger såsom gls og google annoncering hos Revolut... Kunne man bare få et betalingslink for kreditkort af firmaerne, eller en slags abonnement hvor de gemmer kreditkort eller lignende...

Lunar erhverv ansøgning kunne genoptages men de har vel også nogle problemer med betalinger. Og time is ticking...

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:
Blot at få en privatkonto i en anden bank har givet afslag over hele linjen.

Som udgangspunkt har du krav på en basal indlånskonto. Dette må banken ikke afvise at oprette.

Det kan nogle banken dog godt "glemme".

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Man får gerne en blank afvisning, de har åbenbart ret til at afvise uden at angive detaljer som de også skriver på forhånd. Har prøvet at diskutere uden held.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)