Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri kørselsgodtgørelse i mit eget APS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

så vidt jeg har læst, så kan man udbetale skattefri kørselsgodtgørelse ved kørsel i egen bil, fra sit eget APS forudsat at man også modtager løn fra sit APS. 

Mit spørgsmål er så, hvor meget løn skal udbetales i forhold til kørselsgodtgørelsen?

i mit tilfælde er løn ikke attraktiv, da jeg allerede betaler topskat.

Så hvis jeg kører en lang distance til en opgave, som ville give 1.000 kroner i skattefri kørselsgodtgørelse, hvor meget skal jeg så udbetale i løn til mig selv?

Jeg håber spørgsmålet giver mening. 

mvh

Samal

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

svarende - som tommelfinger regel - 100 kr i timen mindst eller - hvis du driver det fuldtid, ikke under 17.000 kr per måned

Hvad vil du så i øvrigt med pengene, uden løn, for du risikerer jo bare at spare og spare og spare - indtil du ender i topskat med alt og måske tilmed top-topskat af det en dag 

Jeg synes mange sparer for vildt på løn af skræk for topskat, for ofte kan det være samlet god løsning at få betalt sin skat og ikke udskyde, med mindre man har svingende indtægter, så der er år uden topskat, hvor man så fylder op til topskattegrænsen. Så har man pengene fri og kan investerer langt bedre og friere end du kan med midler i et et ApS 

Er topskat frygtscenariet - så er livrente og rate pension nok så god en løsning til at udskyde til man måske IKKE længere er lønmodtager og har bundskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. 

Hovedårsagen til at jeg vil spare på lønudbetalinger er at jeg allerede betaler topskat på min personlige lønindkomst som ansat i et firma. Og indtægten i mit ApS vil være begrænset, således at jeg med udbyttebetalinger vil have meget begrænset opsparing i selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SamalJ:

Tak for svaret. 

Hovedårsagen til at jeg vil spare på lønudbetalinger er at jeg allerede betaler topskat på min personlige lønindkomst som ansat i et firma. Og indtægten i mit ApS vil være begrænset, således at jeg med udbyttebetalinger vil have meget begrænset opsparing i selskabet.

det giver fin mening men så bare ikke mulighed for skattefri kørsel - det forudsætter reel løn eller hvad der svarer til 100 kr i timen - Ofte taler man om deltid mindst 5000 kr md løn og fuld 17.000 kr som reel - og så skal kørsel stå i forhold så du ikke f.eks har løn for 50 timer eller 5000 kr og så har kørt de 30 af timerne. Går du fra du bruger rate og livrente hvis topskat er det værste for dig - omvendt er det fedt at tjene penge i den yngre alder og få godt ud til forbrug

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)