Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremførtbart underskud i enkeltmandsvirksomhed ved konkurs

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det tør jeg ikke sige uden at dykke meget mere ned. Reglen er, at for fysiske personer skal skyldnerens indtægter og udgifter opdeles i en almindelig indkomst, som skal holdes uden for konkursindkomsten og beskattes efter de skattelovgivningens almindelige regler, og i en konkursindkomst, der som udgangspunkt beskattes efter konkursskattelovens regler.

Det kan måske hjælpe at vide, at - igen - f
or fysiske personer omfatter konkursindkomsten skyldnerens indtægter og udgifter fra konkursboets aktiver og passiver i perioden fra konkursdekretets afsigelse indtil konkursens slutning. 

Endvidere omfatter konkursindkomsten skyldnerens indtægter og udgifter fra begyndelsen af det indkomstår, hvori konkursdekretet afsiges, og indtil dekretet afsiges

Det er bare meget mere komplekst end som så, så du skal nok søge hjælp til den tid, hvis ikke kurator kan give dig lidt hint - men det er jo frem i tiden i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :
ja jeg bliver nok klogere med tiden.
du skriver
Endvidere omfatter konkursindkomsten skyldnerens indtægter og udgifter fra begyndelsen af det indkomstår, hvori konkursdekretet afsiges, og indtil dekretet afsiges.
mener du løn indtægt fra den ansættelse jeg har fået i en virksomhed ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

eelly:
ja jeg bliver nok klogere med tiden.
du skriver
Endvidere omfatter konkursindkomsten skyldnerens indtægter og udgifter fra begyndelsen af det indkomstår, hvori konkursdekretet afsiges, og indtil dekretet afsiges.
mener du løn indtægt fra den ansættelse jeg har fået i en virksomhed ?

jeg vil hellere du går til en skatterådgiver - for det er for komplekst for mig her -men fra Loven og med mine fremhævninger som betyder nej her

  1. Konkursindkomsten omfatter ved fysiske personer skyldnerens indtægter og udgifter fra konkursboets aktiver og passiver i perioden fra konkursdekretets afsigelse indtil konkursens slutning.
  2. Stk. 2. 
    Endvidere omfatter konkursindkomsten skyldnerens indtægter og udgifter fra begyndelsen af det indkomstår, hvori konkursdekretet afsiges, og indtil dekretets afsigelse. Skyldnerens A-indkomst eller indkomst fra driften eller deltagelse i driften af en ægtefælles virksomhed omfattes dog ikke af konkursindkomsten.

I personlig virksomhed ville jeg kæmpe med næb og klør for at undgå konkurs, når den ikke er anmeldt af nogen endnu

Alt du kan aftale og gøre for at undgå personlig konkurs, er det vigtigste nu - proaktiv kontakt med kreditorer osv - 
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
endnu engang tak John for at være hurtig til at svare, det betyder virkelig meget.
jeg har i godt 2 år kæmpet for at undgå en konkurs og har også lavet aftaler med kreditorerne, men omsætningen i virksomheden er gået voldsomt nedad med først corona og derefter inflation, og mine kræfter og nerver holder ikke til meget mere nu 😔
Kender du en god skatterådgiver som jeg kan gøre brug af ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

de fleste revisorer men prøv lige først https://earlywarning.dk/ og se om du kan få lidt gratis rådgivning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)