Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske freelancere hvad er jeres erfaring?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Mine forsøg med Fiverr og Upwork har været lidt blandet – nogle gange super, andre gange ikke så meget.

Jeg tænker på at prøve noget nyt, måske betale lidt mere for at arbejde med danske freelancere. Jeg har kigget på Giig og overvejer at smide en opgave op der.

Men inden jeg hopper ud i det, ville jeg elske at høre fra jer om jeres egne erfaringer – både de gode stunder og de knap så gode – med danske freelancere. Hvad siger I?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender dem ikke. deres hjemmeside er IKKE informativ en en forskel er i alle fald måske at håndtering af evt moms kan være forskellig og hvis den danske freelancer er CPR og du betaler direkte, så det er en "3 byggetilbud" side, så skal du indberette honorar ved engangs og lønansætte ved gentagne brug af samme. Hvis du betaler Gigg og de har hele mellemværendet med freelanceren type Facofly - så er det let
Det kan JEG ikke lige finde svar på - på deres side

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Ud fra hvad jeg kan forstå, så er det bare et mellemled der sætter dig i kontakt med freelanceren.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Koxlong:

Tak for svar. Ud fra hvad jeg kan forstå, så er det bare et mellemled der sætter dig i kontakt med freelanceren.

Ja også snupper de også lidt af pengene som en kommission. 

Tilmeldt 9. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Fra  Giig Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved du om den kommision bliver pålagt mig eller freelanceren?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kommission er normalt freelancerens opgave at betale men du skal jo så indberette til skat hvis det er en CPR for så er det ikke sitet der betaler freelancer men dig. Det er bare at huske så du ikke kommer i klemme med sorte penge osv
Hvorfor hører du ikke dem selv om alt det her. De må da være nærmest til at kende deres regler og kan de ikke svare fornuftigt, så er det måske tegn på ikke at vælge dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 23
Indlæg ialt: 2
Fra  Giig Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Det ikke mig der har starte tråden, jeg var bare interesseret:)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har gode erfaringer med freelanceprogrammører på både Fiverr og Freelancer.

Men jeg kan programmere, og holde dem i kort snor, rette dem når de springer over hvor gærdet er lavest, hjælpe dem når de kører fast, og svare på dilemmaer. Desuden kan jeg skelne mellem vrøvl og fakta om programmering. Og så har jeg rigtig meget styr på IT-sikkerheden. Ulempen er dog, at jeg til tider stiller meget høje krav som de ikke kan håndtere.

Andre områder, som fx design, seo eller ads - der er jeg på herrens mark. Jeg havde engang hyret en fransk dame til at styre mine Facebook ads, men da hun krævede admin adgang huggede jeg bremserne i. 

Tilmeldt 8. Nov 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig, det er en meget nemmere proces når man selv har erfaring indenfor feltet.
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mike Koxlong:
Mine forsøg med Fiverr og Upwork har været lidt blandet – nogle gange super, andre gange ikke så meget.

Jeg tænker på at prøve noget nyt, måske betale lidt mere for at arbejde med danske freelancere. Jeg har kigget på Giig og overvejer at smide en opgave op der.

Men inden jeg hopper ud i det, ville jeg elske at høre fra jer om jeres egne erfaringer – både de gode stunder og de knap så gode – med danske freelancere. Hvad siger I?

Uanset platform er det altid problematisk med konsulenter/freelancere der bliver betalt efter tidsforbrug. Det er en dårlig forretningsmodel som kunde, men jeg har specielt på Upwork haft rigtig gode oplevelser. 

Grunden til at vælge danske er nærhed/sprog men ellers har jeg bedre erfaringer med at bruge specielt internationale PLC programmører mv. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)