Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modregning skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed. Da jeg skylder skat penge regner jeg med de ønsker sikkerhed for moms i opstarten. Da jeg lige er fyldt 60 har jeg mulighed for at få en engangsudbetaling funder grænsen for små engangsudbetaling på en gammel pfa pension. Det er en livrente pension. Mit spg er om jeg risikerer skat ikke kun tager den normale skat men det hele som modregning.

Min plan er at bruge de penge som broderparten af hvad skat formentlig vil kræve som forskud på moms i virksomheden. Jeg har hørt de ikke kan tage det hvis det var kapital eller ratepension. Men surt at tage dem ud for aldrig at få dem.. så hellere lade stå

mvh  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke sikker jeg forstår, men pensionen er kreditorbeskyttet så længe du ikke hæver den, og når du hæver - er den som udgangspunkt fri og ikke kreditorbeskyttet og hvis du har gæld, kan de du skylder penge, gøre udlæg i dine kontanter mm op til hele gælden er betalt -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Apr 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John og tak for svar.

Det er muligt det er mig der ikke forstår hvordan systemet virker. Det jeg frygtede var at pengene aldrig ville blive udbetalt men modregner som en del af proceduren for at søge om udbetaling fra PFA. Hvis jeg modtager dem kunne jeg eksempelvis hæve dem og indbetale hvis de ønsker sikkerhedsstillelse? Eller hvordan gør de evt krav på pengene til gæld? Alt fra PFA går jo via min nem konto. Det drejer sig om 30-35.000. Nogen har fortalt at de skulle være sikret efter forsikringsaftale loven paragraf 116, men den nævner ikke specifikt livrentepensioner. 

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe en sum står i pension er den beskyttet mod kreditorer. Så snart den er udbetalt kan alle kreditorer normalt gøre udlæg i beløbet.

Det skal så ske via fogedretten. Om de så tager udlæg, inden du kan bruge pengene til at stille sikkerheden, er en anden sag

Sikkerheden de vil kræve vil svare til forventning til årets skat og moms hvis de kræver sikkerhed, som de gør hvis de før har tabt over 50 t på dig som person

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tomtom56:
Da jeg skylder skat penge regner jeg med de ønsker sikkerhed for moms i opstarten.

Hvor gammel er din gæld. Der er kun krav om eventuel sikkerhedsstillelse, hvis gælden er yngre end 5 år og overstiger 50.000 kr. Og ellers enig med John når pengene er udbetalt kan de være i farezonen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)