Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje ejerlejlighed i Kbh

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens - kan se nogle gode svar (særligt fra 2019) angående opstart af udlejning, så tænkte jeg ville spørge her om disse lidt kringlede ting. Jeg falder under huslejefastsættelse efter "det lejedes værdi" efter besigtigelse fra Huslejenævnet. Det er naturligvis langt under markedspris, og jeg har haft svært ved at finde hvor de har fået tallene fra, men før jeg får en boligadvokat? til at hjælpe med lejekontrakt, forsøger jeg at forstå mulighederne. Der er oplyst at man kun, ud over leje, kan modtage bidrag hvis der er hjemmel i lejeloven. Jeg kan dog ikke finde noget om hvad dette konkret betyder, f.eks.:

1) Hvis man ikke stiller loftrum til rådighed, kan man så udleje dette separat? 

2) Hvad kan tilføjes som "faste månedlige bidrag" med hjemmel? Kunne loftrum falde ind her? Access point leje? 

3) Hvilke dele af fællesudgifter i boligforeningen kan man sætte på "bidrags" listen? Vi har f.eks. gårddagslaug, kan det overføres?

4) Vi giver 250 kr. for tabte nøgler i boligforeningen - kan man angive 350 kr. her, samt angive at lejer betaler for ny lås, hvis lejlighedens nøgler bortkommer? 

5) Kan man eller kan man ikke sikre sig imod at ens "langt under markedspris" lejlighed bliver overtaget af nogen som benytter den som Airbnb lejlighed uden helårsbeboelse? Synes jeg finder modsatrettede "klare svar" rundt omkring.

På forhånd tak

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Famile

Jeg kan hjælpe dig.

Jeg er pensioneret advokat og har haft en ejendomsadministration med ca. 2000 enheder, hvoraf ca. 50% var ejerlejligheder.

Hvis du sender en kopi af ejerforeningens vedtægter, vil jeg starte med at gennemgå dem for at kontrollere at fremleje er lovligt af ejerlejligheder i foreningen.

Derefter mener jeg det er nødvendigt med afholdelse af et kort møde, hvor du præciserer dine spørgsmål. Forudsætningen vil normalt være at du bor i Københavnsområdet, men hvis dette ikke er tilfældet, kunne mødet foregå via telefonen.

Derefter får derefter et klart svar på dine spørgsmål.

Mit honorar er kr. 650 pr. time, inkl. moms.

Mvh 

Jørgen Cardel

Tlf.: 23953330 ( i denne uge torsdag og fredag, evt. indtal på telefonsvarer hvis jeg er optaget.)

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)