Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timepris og moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg ejer min egen enkeltmandsvirksomhed, som er momspligtig og jeg skal nu til at fakturer til en fast kunde, hvor der afregnes efter timepris. Mit spørgsmål lyder derved på, om jeg skal fakturere denne ydelse med eller uden moms? F.eks. hvis en timepris på 100 kr. er aftalt, skal jeg så skrive 80 kr. + 20 kr. i moms, eller kan jeg blot fakturere timeprisen uden moms på de 100 kr? Umiddelbart ville det være det mest logiske for mig, at man stadig fakturerer med moms selvom det er timepris ligesom ved en fast pris på ydelsen på f.eks. 1000 kr. + moms på 250 kr., men jeg kunne godt tænke mig en be- eller afkræftelse på dette, da jeg ikke kan finde et svar på nettet.

(100 kr. er selvfølgelig ikke min timepris, men blot et nemt eksempel at regne med)

På forhånd tak!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Priser til erhvevskunder er altid oplyst uden moms.  Til privat kunder skal du oplyse prisen med moms. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt er priser til erhvervskunder noget man opgiver uden moms - men det afhænger jo helt af hvad I har aftalt. Har du bare sagt 100 kr - så ville jeg udgå fra du kan fakturere 100 kr med moms, men det er jo ikke sikkert din kunde mener samme, og det er jo kunden du skal være enig med

Du ved godt at, hvis det på nogen måde kan ses som omgåelse af ansættelse, så ryger alt momsfradrag og CVR kan lukkes - man vælger ikke selv om man bruger ansættelse eller faktura - men det er faktisk værst for arbejdsgiveren, der også mister momsfradraget  Det er noget skat er meget obs på - https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)