Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT af husleje indtægter fra erhvervslejemål??? -Tillidssamfundet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ejeren af en af de mange lokale Shawarma bikse, havde meldt at han var udvandret, ingen indtægter havde i 2018, 2019, 2020, mens han lejede ud til forskellige venner / bekendte, han sås på adressen også arbejdene der og komme med varer. Mellem 2018 og 2020 var huslejen mellem kr.12.000 og kr.40.000.

Jeg kender ikke udlejers status efter 2020, men biksen er fortsat udlejet til den samme person siden 2021, som fremstår som "Fuldt ansvarlig deltager" for en Enkeltmandsvirksomheddet er tydeligvis udlejeren og ikke "ejeren" der driver stedet som sit eget og den "Fuldt ansvarlig deltager", der som sådan arbejder der.

Stedet er åbent minimum 12 timer om dagen, i weekender op til 18 timer .... Der er opgivet 1 ansat med 0.5 årsværk.

Hvordan trækker man penge ud til sig selv i et sådant setup, skal man blot have en "dygtig" revisor, og stole på at SKAT har travlt med at udbetale Udbytteskat til tiden?

Fødevarestyrelsen har luret for længst at der ikke er tale om helt rent trav ........ og anmeldt det til SKAT for 2-3 år siden ...... uden reaktion ...... en ny anmeldelse til SKAT er på vej fra FVST. 

Er det bare tillidssamfundet i en nøddeskal?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ornen:

Hej,

Ejeren af en af de mange lokale Shawarma bikse, havde meldt at han var udvandret, ingen indtægter havde i 2018, 2019, 2020, mens han lejede ud til forskellige venner / bekendte, han sås på adressen også arbejdene der og komme med varer. Mellem 2018 og 2020 var huslejen mellem kr.12.000 og kr.40.000.

Jeg kender ikke udlejers status efter 2020, men biksen er fortsat udlejet til den samme person siden 2021, som fremstår som "Fuldt ansvarlig deltager" for en Enkeltmandsvirksomhed, det er tydeligvis udlejeren og ikke "ejeren" der driver stedet som sit eget og den "Fuldt ansvarlig deltager", der som sådan arbejder der.

Stedet er åbent minimum 12 timer om dagen, i weekender op til 18 timer .... Der er opgivet 1 ansat med 0.5 årsværk.

Hvordan trækker man penge ud til sig selv i et sådant setup, skal man blot have en "dygtig" revisor, og stole på at SKAT har travlt med at udbetale Udbytteskat til tiden?

Fødevarestyrelsen har luret for længst at der ikke er tale om helt rent trav ........ og anmeldt det til SKAT for 2-3 år siden ...... uden reaktion ...... en ny anmeldelse til SKAT er på vej fra FVST. 

Er det bare tillidssamfundet i en nøddeskal?

  muligvis ja - men reelt kan han jo også allerede være under efterforskning eller blive knaldet i morgen, men man kommer langt med svindel når bare viljen er der - deraf flere og flere kontroller, herunder også hans bank der burde være inde over evt anmeldelse ret klart. Det tager også tid, bankerne anmeldte 65000 posteringer sidste år, og de gås igennem alle siges det, men tager tid

vh John Hannoiver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. May 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!!

Jeg er ikke så fortrøstningsfuld, med tanke på at en efterforsker fra FVST har anmeldt ham for ca. 3 år siden, uden nogen reaktion fra SKAT. 

Jeg har som observant, dum borger, anmeldt stedet 2-3 gange om året siden 2016, en mand fra Algeriet uden opholdstilledelse fik kr.50 i timen, der er siden været mange andre der har arbejdet sort på adressen, jeg har anmeldt stedet for et par gange, for at få leveret sodavand fra et firma som var under tvangsopløsning, og Sodavand flere gange fra en "Kendt Serieforbryder", som FVST har jagtet rundt efter i forskellige firmaer siden 2016.

Det er ikke første gang han laver det nummer, som han gør nu, stedet var udlejet fra 01.08.2018 til 31.12.2019 til en "Stråkvinde" , og udlejet i hele 2020, hvor det minder om det nuværende setup.

Nu hvor det er FVST som har lavet en ny anmeldelse i januar 2024, sker der måske noget i løbet af nogle år..... ....

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)