Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning ved etablering/momsreg: Salg af egne samlinger til eget firma. Hvad må man?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej En eller anden.

Nu vil jeg springe ud af skabet, og gøre min hobby til virksomhed. Jeg har nogle ting, jeg vil gøre til (nødvendige) aktiver i min virksomhed, men der skal også ske en masse andet.

Men hvordan gør man det? Og hvad må man? Og hvad bliver accepteret?

Det er garanteret en eller flere, der har gjort det samme, og som kan hjælpe med gode råd om hvad der er skidt eller godt. Og der kommer lige så sikkert nogen efter mig. 

Spændt på om nogen svarer.

Bedste ønsker

Erik Frimann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til en revisor, At få samling ind er i princip enkelt, det skal sælges ind til markedspris = det som det typisk koster i samme stand andre steder MEN der skal meget mere til for at vurdere, om skat kan mene du har solgt tidligere som samler og måske hele tiden har været erhverv, blot uden CVR

Prisen skal  i alle fald IKKE være over hvad det kan købes til andre steder HØJST

Du skal gå til en revisor og få en hel gennemgang, og fremover kan der så være brugtmoms at sætte dig ind i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

Du kunne lyde som personlig virksomhed, og der kan du læse - skrevet netop til nystartere om stiftelse, skat, moms og en masse andet vigtig viden i ebog https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for et hurtigt og godt svar. Det næste logiske trin er så nok et katalog og en rimelig vurdering. Jeg glæder mig til at læse bogen. Nu bliver det ikke samlingen, der bliver det primære forretning, den er mest nødvendig som showcase for salg af tilsvarende 3D-design af stort set de samme ting (guns fra WWII i airsoft udgaver, de sjældne af dem). Det bliver som sagt det primære forretningsområde. Jeg har ikke solgt af samlingen tidligere.

Jeg vil læse bogen. Må jeg vende tilbage hvis/når der kommer spørgsmål? Kender du en revisor, du vil anbefale? Er du måske selv sådan en fætter?

vh Erik Frimann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ikke en revisorfætter men pensionist - men måske en god online bogholder kan det det ubehøver, til lavere startpris - men det skal være en det kan love at være stærk i brugtmoms tror jeg

Du kan søge facebook gruppen, spørg en revisor, der kan du finde noget, men skriv hvor du holder til, da  det kan være godt at kunne mødes, så samme landsdel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg holder til i Slagelse, og drikker gerne en kop kaffe.

vh

Erik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)